Inlägg från: Anonym (Konstig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstig)

    Är jag konstig eller...?

    Jag har sedan länge tappat lusten för sex med min man. Jag vet att han får sin lust tillfredsställd på annat håll och jag känner mig lättad över att slippa.

    Kan knappast påstå att jag älskar min man men vi har det rätt bra ihop. Nu till mitt problem. Jag har hela tiden bemödat mig att inte visa min man att jag vet men nu har en av våra bekanta kontaktat mig och berättat vad hon vet om min man. Jag är väldigt dålig på att hålla masken men jag försökte verkligen att vara överraskad och förtvivlad.  Kvinnan som berättade för mig verkar ha tagit det som sin mission att stötta mig och ringer, messar eller besöker mig så gott som varje vardag. Jag känner mig som en lögnare både mot min bekant och min man. 

    Jag vet att jag måste prata med min man om det här men jag önskar att jag sluppit. Varför kunde inte livet få fortsätta som det gjort under så många år

    Hur ska jag kunna förklara för min man att jag hela tiden varit medveten om hans otrohet. Han kommer att tycka att jag är väldigt konstig. Är jag det?

  • Svar på tråden Är jag konstig eller...?
  • Anonym (Konstig)
    Tow2Mater skrev 2023-09-12 01:49:52 följande:

    Villken jobbig kvinna som ska lägga sig i det hon inte har att göra med. Säg till henne att du är ok och inte behöver hennes hjälp.

    Tycker inte du är konstig. Men det är väl inte en så jättevanlig situation.


    Visst har jag tänkt som du, att liksom snäsa åt henne att hon lägger sig i men eftersom jag känner henne ganska väl så vet jag att hon då skulle börja pladdra om detta informera andra om mitt konstiga beteende
  • Anonym (Konstig)
    Dexter dot com skrev 2023-09-12 05:56:19 följande:

    Kan du inte bara vara ärlig mot din bekanta och din man? Dvs säga som det är- att du vet men inte bryr dig. Är inget konstigt att inte bli upprörd över otrohet när du inte har några känslor för din man.


    Min man skulle knappast förlåta mig utan tycka att jag är väldigt känslokall, vilket jag ju också är i det här fallet. Troligtvis skulle han vilja ha skilsmässa. Vår bekantskapskrets skulle nog inte alls förstå. Allt skulle falla samman runt mig. Mitt liv är förstört
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (Upplägg) skrev 2023-09-12 07:08:04 följande:
    Men om ni är nöjda med ert upplägg är det ju bara att vara öppen med det. 
    Sen finns det ett liv där ute med möjlighet att bli kär, ha roligt och njuta av livet igen. 

    Om du vill ha det som ni har det så låt allt vara. Säg till kvinnan som ringer till dig att du är nöjd och att du vill ha ditt liv så här. Din man och du har det upplägg som passar er, ni lever inte för att behaga andra människors liv. 

    Strunta i vad andra människor tycker, lev ditt liv på ditt sätt. 
    Jag har varit nöjd JA men om min man varit det har jag ingen aning om. Han är väl lite som ja, rädd för vad folk ska säga. Vi är nu båda i 50- årsåldern och för min del vore det katastrof om vi går isär. Ekonomiskt och socialt blir konsekvenserna jättestora och att börja på nytt rätt omöjligt.  Vilken man skulle vilja vara med en en kvinna som inte har någon sexuell lust?

    Vår familj skulle tycka att jag är jättekonstig om det här skulle komma fram och min man ses som något han inte är.
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-09-12 18:21:21 följande:

    Ja jag tycker du är konstig i den mån att det inte är så vanligt att man är ok med att ens partner sviker, ljuger och smusslar för det handlar ju inte bara om att han knullar nån annan, det handlar ju lika mycket om att en person som ljuger om sånt kan ju lika väl ljuga om vad som helst och går inte att lita på.

    Dessutom kan jag ju tycka att det är märkligt att du inte vågar säga till den här kvinnan att du redan vet att din man knullar runt men inte bryr dig så hon slutar försöka hjälpa dig, hon kan ju inte veta vad du tänker speciellt inte när du spelar ett spel för gallerierna.

    Så nog är ditt beteende ganska konstigt, men å andra sidan så är det ju ditt liv och din relation och vad du accepterar är ju upp till dig. Men det kan ju du inte förvänta dig att den här kvinnan ska förstå om du själv inte säger det. Hon försöker ju bara hjälpa dig.

    Vad gäller din man så är det nog ingen fara alls, han kommer nog bara bli glad över att du accepterar att han knullar runt, då slipper han ju anstränga sig och försöka hålla det hemligt utan kan knulla runt fritt, win win för honom. Vet inte om du och din man ff har sex med varandra, men om det är så så vore det ju bra om ni i samma veva tar upp det där med skydd så han inte kommer hemdragandes med nån härlig sjukdom.


    Kanske är jag konstig men jag har inga som helst problem med att min make får sina lustar stillade någon annan stans. Jag borde tacka den som ställer upp för något nöje är det sannerligen inte.  Och jag känner mig inte det minsta sviken. Om han däremot skulle säga att han vill skiljas så skulle jag känna mig sviken, 

    Om han inte haft de där kvinnorna skulle vi nog varit skilda för länge sedan. Om jag nu skulle låta honom veta att jag vetat hela tiden så skulle han bli väldigt upprörd och säkert tycka att jag lurat honom under alla år.  i det här fallet är det jag som inte varit ärlig och låtit honom tro att jag inget visste, för att han skulle stanna kvar u äktenskapet.

    Hur tror du att vår familj och vänner skulle reagera om det visste det här? De skulle säkert vara både dömande och oförstående.
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-09-12 19:16:56 följande:
    Japp och jag skrev som sagt att du får tycka precis hur du vill om din mans knullande vid sidan av men du kan inte förvänta dig att andra ska fatta det eftersom de dels inte vet vad du tycker då du låtsas och dels är ett relativt ovanligt sätt att förhålla sig till sånt.

    Varför skulle han tycka att du lurat honom när han själv inte varit ärlig mot dig?
    Han kan väl inte ställa högre krav på dig än vad han gör på sig själv? Och gör han det så är det väl ganska enkelt att besvara?

    Om du föredrar att springa runt och låtsas så får du väl göra det men då ska du väl inte bli förvånad över att andra inte fattar hur det ligger till egentligen? Så då är det väl kanske bra om du förklarar för den här damen att du uppskattar omtanken men föredrar att sköta det själv.

    Angående släkt och vänner, om en vet så kan du nog utgå ifrån att alla andra vet oxå. Och alla som vet har nog redan fattat att du gått med på det eftersom ni ff är ihop och han bevisligen fortsätter knulla runt.
    Vet inte om det är så ovanligt att kvinnor blundar för sina mäns eskapader i sänghalmen. Vi kanske skulle fråga här på FL?

    Förstår inte riktigt vad du vill säga. 

    Du frågar varför min man skulle känna sig lurad. Det är väl ganska tydligt, Här har han gått i åratal och smugit för att inte göra mig illa och jag struntar blankt i vad han gjort.  Jag har låtsas för att rädda äktenskapet. Jag vill ju inte skiljas men troligen vill han det nu.
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-09-12 21:09:12 följande:
    Jag tror faktiskt det är relativt ovanligt eftersom de flesta människor inte uppskattar att deras partner ljuger och smusslar.

    Du menar på allvar att du inte förstår det konstiga i att om din man sprungit runt bakom din rygg i många år vilket absolut inte är ärligt sen komma och gnälla över att du inte varit ärlig med att du vetat?

    Om du måste springa runt och låtsas för att kunna ha en relation så är relationen kanske inte nåt att ha? Borde man inte kunna vara sig själv i en relation?

    Om din man vill skiljas för att du låtit honom knulla runt i många år utan så är han nog inte mycket till man och du mår nog bättre utan honom.
    Jag vill inte skiljas helt enkelt. Tyckte vi hade det jättebra ända tills det här kom ut. Är det så konstigt att man är rädd om sitt äktenskap?

    Hur många går inte omkring och låtsas att relationen/äktenskapet är bättre än vad det egentligen är?  Tror faktiskt det är ganska vanligt. Där tycker jag faktiskt att jag varit väldigt ärlig med min make om att jag inte vill ha sex. Hur många låtsas inte i sängen? Det har jag aldrig gjort. 

    Du känner inte min man och därför bör du inte uttala dig om honom. I mångas ögon var han ett kap när vi gifte oss. Är snygg charmig och framgångsrik i sitt yrke.  Jag har aldrig haft någon större sexuell lust medan han verkligen njuter av det.  De första åren med barn -tillverkning gick väl an för då fanns det ett syfte med sexet men därefter stängde jag butiken.  Jag hade börjat känna avsmak och då sa jag som det var. Han accepterad detta då men såklart har han inte kunnat hålla sig från sex när möjlighet uppenbarat sig. Jag menade aldrig att ha skulle leva i celibat resten av livet..

    Förstår om min man vill skiljas men som sagt JAG VILL INTE SKILJAS
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (..) skrev 2023-09-13 07:30:16 följande:
    Men då så. 
    Du vill inte göra något som föreslås i tråden. Du kanske ska avsluta denna diskussion och bara fortsätta med ditt liv? 
    Tycker du att det kommit några bra förslag? Nja, inget nytt under solen precis. Så jag följer ditt förslag och avslutar. tråden..

    Igår fick min man veta alltsammans och Ja, han vill skiljas. Jag får se mig om efter nytt boende så snabbt som möjligt. Kan bli lite svårt att hitta något men det löser sig väl på något sätt. Måste hitta nytt jobb också vilket inte heller är det lättaste. Pratade just med min syster, hon var inte speciellt medkännande utan menade att jag har mig själv att skylla, visst är det så men vad skulle jag gjort för att hålla ihop familjen?

    Ja, det var allt jag hade att säga
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-09-13 11:21:18 följande:
    Du skulle gjort det alla sagt, odlat en ryggrad och sagt ifrån redan från första början. Att du öht vill vara kvar med en sån ursäkt till man säger liksom allt. Jag tycker du borde gå i terapi och bygga upp dig själv igen för du verkar vara så nedtryckt att du är helt vilsen i pannkakan.

    Eller så trollar du Flört
    Nog känner jag mig som ett gammalt troll alltid men du kan kanske kan tala om för mig hur man odlar ryggrad? Säga ifrån till vem? Är jag den enda som vill rädda mitt äktenskap genom att blunda för makens snedsteg? Tycker inte 
    det är så konstigt att jag inte vill skiljas. Varför skulle jag vilja det?  Nu blir det ändå så och det drabbar mig väldigt hårt.  Jag kan inte ha kvar huset, har inte den ekonomin. Nej, det blir en  hyres -tvåa någonstans där jag inte känner en människa. Jobba kvar med min man är inte heller tänkbart och jag kommer att behöva jobba heltid för att försörja mig.  Ja, varför tror du att jag inte ville skilja mig?  Jag har skött hem och familj i 20 år nu är jag inte värd någonting. Har ingen trygghet kvar
Svar på tråden Är jag konstig eller...?