• taggigros

    Bebis som grimaserar/låter innan sömn

    Min bebis som är ca en månad gammal gör så himla mycket ljud/ryckningar och grimaser innan hon somnat. Hon kan himla med ögonen, le, och se helt förvriden ut. Hon ser ut att vara helt borta.

    Jag liggammar och hon somnar bredvid mig, sedan när jag lägger henne i babynestet, det är då hon börjar med alla ljud och rörelser. Efter en stund lugnar hon sig.

    Visst har jag läst att bebisar kan göra lite grimaser och ljud i sömnen, men det här är verkligen otroligt mycket. Jag blir så orolig!

  • Svar på tråden Bebis som grimaserar/låter innan sömn
  • EnAnonumius

    Inget att oroa sig över. Vissa bebisar somnar genast med andra bebisar tar lite tid på sig och då håller på mer med ljud och grimaser.
    Min var också ganska så ljudlig av sig och grimaserade mycket innan han somnade.

    Men om du inte blir lugnare av detta så för all den del, fråga dem på BVC då i stället så skall du se att det är helt normalt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anni)

    Vad exakt är det du känner oro kring? Att hon har någon sjukdom som gör att får ryckningar i ansiktet? Att hon har ont  någonstans? 

  • taggigros
    Anonym (Anni) skrev 2023-09-13 06:39:55 följande:

    Vad exakt är det du känner oro kring? Att hon har någon sjukdom som gör att får ryckningar i ansiktet? Att hon har ont  någonstans? 


    Att nåt är fel, dvs att hon har någon sjukdom eller skada.  
  • taggigros
    EnAnonumius skrev 2023-09-13 05:47:49 följande:

    Inget att oroa sig över. Vissa bebisar somnar genast med andra bebisar tar lite tid på sig och då håller på mer med ljud och grimaser.
    Min var också ganska så ljudlig av sig och grimaserade mycket innan han somnade.

    Men om du inte blir lugnare av detta så för all den del, fråga dem på BVC då i stället så skall du se att det är helt normalt.


    Tack för ditt svar:) Det är bara så extremt mycket,  låter verkligen speciellt och ser väldigt konstigt ut. Ska fråga på bvc, dom lär säga att det är helt normalt, ja... Vid vilken ålder lugnade din bebis ner sig med det här beteendet?
Svar på tråden Bebis som grimaserar/låter innan sömn