• Ankan90

    Min 6 månader vill inte ha flaskan eller tutten

    Som rubriken säger, min son brukar amma och får ersättning på flaska. Men sista dagarna tuggar han bara på flaska och dricker inte. Ammar gör han inte lika ofta.
    vi ger gröt 1 gång om dagen och nu när han inte velat så 2 gånger . 


    men ja vet inte vad ska jag göra? Han måste ju få i sig mer än såhär ? 


    några tips ? 

  • Svar på tråden Min 6 månader vill inte ha flaskan eller tutten
  • Ankan90
    Ankan90 skrev 2023-09-14 13:53:47 följande:
    Min 6 månader vill inte ha flaskan eller tutten

    Som rubriken säger, min son brukar amma och får ersättning på flaska. Men sista dagarna tuggar han bara på flaska och dricker inte. Ammar gör han inte lika ofta.
    vi ger gröt 1 gång om dagen och nu när han inte velat så 2 gånger . 


    men ja vet inte vad ska jag göra? Han måste ju få i sig mer än såhär ? 


    några tips ? 


    Kan tillägga att han varit sjuk med 40 grader feber i några dagar men frisk nu, började med att bar tugga på flaskan några dagar innan 
    och vi har upptäckt att en tand är påväg upp
  • BuoBä

    Det är säkert på grund av tanden. 

    Men vissa barn tappar fort intresset för mjölk/ersättning när de börjar med vanlig mat, så går det inte över när tanden har tittat fram så kan ni prova att ge större mängder av det istället och se om det funkar bättre.

  • Parlplattan

    Det kan vara amningsvägran. Min lilla var väldigt svår att amma från typ 5 månader till 9 (när jag började jobba efter det kunde inget störa henne). Tips är att googla på amningsvägran. Det som hjälpte mig var att amma liggandes i mörkt rum eller i sele när jag inte hade en säng tillgängligt. Var lite stökigt i början att amma gåendes i selen men efter ett tag blev det väldigt praktiskt. Hoppas det släpper för er ❤️❤️

  • Parlplattan

    Det kan vara amningsvägran. Min lilla var väldigt svår att amma från typ 5 månader till 9 (när jag började jobba efter det kunde inget störa henne). Tips är att googla på amningsvägran. Det som hjälpte mig var att amma liggandes i mörkt rum eller i sele när jag inte hade en säng tillgängligt. Var lite stökigt i början att amma gåendes i selen men efter ett tag blev det väldigt praktiskt. Hoppas det släpper för er ❤️❤️

  • Elli2022

    Min bebis höll på likadant vid 6-7 månader ca.
    Fortsätt erbjud, även om bebis bara dricker typ 40-50ml så erbjud vid samma tider ändån.
    Det ger med sig 😊 
    Säkert en utvecklingsfas

Svar på tråden Min 6 månader vill inte ha flaskan eller tutten