• Anonym (Henke)

    Hon vill ligga mycket mer

    Min flickvän har en mycket högre sexdrift än jag och jag tycker att det är skitjobbigt. 

    Det är inte som att hon tjatar eller så men nu har vi varit tillsammans i ett halvår och jag tycker mig märka att hon bli grinig när hon inte får sex. Eller i alla fall mindre kärleksfull. Som att hon håller mig lite på en armlängds avstånd.

    Hon är söt och snygg och så men jag måste vara kåt för att vilja ha sex och har förklarat tidigt för henne att jag inte kommer ställa upp om jag inte har lust, vilket hon då hade förståelse för. Å andra sidan hade vi kanske mer sex i början när vi blev tillsammans.

    Tycker att det känns jobbigt när hon försöker "förföra" mig och känner mig otillräcklig som sällan vill när hon vill. Vad gör man åt saken? Jag kan ju inte tvinga mig själv att bli kåt. 
  • Svar på tråden Hon vill ligga mycket mer
  • Anonym (Sanna)

    Ni får kanske ta och avsluta relationen om ni har helt olika lustnivå. Är det illa ett halvår in så lär ni ju inte bli mer kompatibla med åren.

  • Anonym (Z2)

    Öppet förhållande där hon får ligga med andra?

  • Anonym (så enkelt)

    Ingen ska känna tvång till sex, det dödar ju all lust.

    Hon får sluta tjata och så har ni sex när båda vill helt enkelt. Kan hon inte nöja sig där så får hon göra slut.

  • Anonym (Henke)

    Jo alltså visst har jag funderat på om vi verkligen hör ihop, men allt annat är toppen och det är ju egentligen inte jag som lider av att vi inte ligger så mycket. Hon tjatar inte direkt heller, men hon försöker ta initiativ med jämna mellanrum. Men det funkar ju inte om jag inte är kåt. Känner mig inte tvingad, bara lite otillräcklig kanske. 

    Och öppet förhållande är inget alternativ, kan verkligen inte vänja mig vid tanken på att hon skulle vara intim med någon annan kille. 

  • Anonym (C)

    Som en annan sagt kanske du bör fundera på om ni verkligen är rätt för varandra. Annars får ni helt enkelt acceptera att ni har olika sexlust och hitta ett sätt att hantera det på ett bra sätt för båda. Att hon blir mindre kärleksfull (mindre närhet?) när du nekar henne sex behöver ju inte betyda att hon blir grinig, kan lika gärna var att hon inte vill vara påstridig eller tycker det är jobbigt med närhet om hon är kåt men vet att du inte vill.

    Så kan jag känna ibland när jag har lust men jag märker att gubben inte är på, då tar jag lite avstånd för jag är ju sugen och att vara nära och ta på varandra gör mig mer sugen, så bättre att ha lite space för att svalna lite ;) 

  • Anonym (jj)
    Anonym (Henke) skrev 2023-09-16 06:52:20 följande:
    Hon vill ligga mycket mer
    Min flickvän har en mycket högre sexdrift än jag och jag tycker att det är skitjobbigt. 

    Det är inte som att hon tjatar eller så men nu har vi varit tillsammans i ett halvår och jag tycker mig märka att hon bli grinig när hon inte får sex. Eller i alla fall mindre kärleksfull. Som att hon håller mig lite på en armlängds avstånd.
    Hon är söt och snygg och så men jag måste vara kåt för att vilja ha sex och har förklarat tidigt för henne att jag inte kommer ställa upp om jag inte har lust, vilket hon då hade förståelse för. Å andra sidan hade vi kanske mer sex i början när vi blev tillsammans.
    Tycker att det känns jobbigt när hon försöker "förföra" mig och känner mig otillräcklig som sällan vill när hon vill. Vad gör man åt saken? Jag kan ju inte tvinga mig själv att bli kåt. 
    Inte för att det påverkar det faktum att ni har olika sexlust, men vilken frekvens pratar om och hur långt ifrån varandra är ni?
    Hur ofta skulle hon vilja ha sex och hur ofta skulle du vilja ha sex, om ni fick sätta en siffra på det?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-09-16 07:20:07 följande:

    Ni får kanske ta och avsluta relationen om ni har helt olika lustnivå. Är det illa ett halvår in så lär ni ju inte bli mer kompatibla med åren.


    Håller med
  • Anonym (Henke)
    Anonym (jj) skrev 2023-09-17 21:11:53 följande:
    Inte för att det påverkar det faktum att ni har olika sexlust, men vilken frekvens pratar om och hur långt ifrån varandra är ni?
    Hur ofta skulle hon vilja ha sex och hur ofta skulle du vilja ha sex, om ni fick sätta en siffra på det?
    När vi pratat om det tidigare så har hon sagt att hon kan ha sex varje dag, men att i alla fall två eller tre gånger i veckan hade varit tillräckligt. För mig varierar det, ibland kan vi göra det två gånger på en vecka och ibland blir det två veckor utan. Nån gång en månad utan, när man haft mycket annat att tänka på. I snitt blir det kanske en gång var tionde dag och det tycker jag funkar rätt bra. Oftare än så blir jag sällan sugen. 
  • Anonym (Älskare?)
    Anonym (Henke) skrev 2023-09-17 21:45:40 följande:
    När vi pratat om det tidigare så har hon sagt att hon kan ha sex varje dag, men att i alla fall två eller tre gånger i veckan hade varit tillräckligt. För mig varierar det, ibland kan vi göra det två gånger på en vecka och ibland blir det två veckor utan. Nån gång en månad utan, när man haft mycket annat att tänka på. I snitt blir det kanske en gång var tionde dag och det tycker jag funkar rätt bra. Oftare än så blir jag sällan sugen. 
    Oj. 
    För mig som kvinna med hög sexlust skulle inte det fungera. Givetvis om det var en period i livet men inte i ett så nytt förhållande som ni har. Jag skulle aldrig kräva sex av en man men jag hade heller inte stannat kvar i förhållandet.
    Nu vet jag att jag själv kan vara lite extrem, kan ha sex tre gånger per dag. Fast det vill inte min man så han har gått med på att jag har en älskare också. 
    Så om du verkligen vill leva med din tjej, fundera på antingen öppet förhållande eller att hon har en älskare. Eller så gör ni slut och finner en partner som motsvarar er bättre. 
  • Anonym (jj)
    Anonym (Henke) skrev 2023-09-17 21:45:40 följande:
    När vi pratat om det tidigare så har hon sagt att hon kan ha sex varje dag, men att i alla fall två eller tre gånger i veckan hade varit tillräckligt. För mig varierar det, ibland kan vi göra det två gånger på en vecka och ibland blir det två veckor utan. Nån gång en månad utan, när man haft mycket annat att tänka på. I snitt blir det kanske en gång var tionde dag och det tycker jag funkar rätt bra. Oftare än så blir jag sällan sugen. 
    Oj, är det så stor skillnad.
    Hon vill ha sex varje dag, men det kan gå en hel månad utan sex för att du inte vill.

    Du skriver att hon är söt och snygg, men du går alltså inte igång på henne.

    Hur gamla är ni?
  • Anonym (Henke)
    Anonym (Älskare?) skrev 2023-09-17 21:58:42 följande:
    Oj. 
    För mig som kvinna med hög sexlust skulle inte det fungera. Givetvis om det var en period i livet men inte i ett så nytt förhållande som ni har. Jag skulle aldrig kräva sex av en man men jag hade heller inte stannat kvar i förhållandet.
    Nu vet jag att jag själv kan vara lite extrem, kan ha sex tre gånger per dag. Fast det vill inte min man så han har gått med på att jag har en älskare också. 
    Så om du verkligen vill leva med din tjej, fundera på antingen öppet förhållande eller att hon har en älskare. Eller så gör ni slut och finner en partner som motsvarar er bättre. 
    Nä det är inget för oss. Vill inte att hon är med andra. Kan sex verkligen vara så viktigt att man ruckar på lojaliteten gentemot sin partner?

    Och ingen tjej tidigare har klagat på mig. 
    Anonym (jj) skrev 2023-09-17 22:15:31 följande:
    Oj, är det så stor skillnad.
    Hon vill ha sex varje dag, men det kan gå en hel månad utan sex för att du inte vill.

    Du skriver att hon är söt och snygg, men du går alltså inte igång på henne.

    Hur gamla är ni?
    Jo jag går igång på henne, men bara om jag liksom är lite sugen från början. Om jag inte är upplagd för det så hjälper det liksom inte om så Scarlett Johansson skulle komma och sätta sig i knät på mig. 

    Vi är runt 30 båda två.
  • OlleSQ

    Vad skulle få dig att bli sugen då?


    Ni får prata med varandra och hitta en lösning om ni båda ser en framtid tillsammans. Om det kräver att hon skickar lite bilder eller texter för att få dig sugen så är det en lösning.


    Om du behöver träna mer för att bli piggare så är det oxå en lösning men att vara 30 som man och inte vilja på en månad när man nyss blivit ett par känns som ett grundläggande fel i orken.


    Men en kvinna i 30ish åldern är som mest sexuell just då. Hon har lärt sig hur sin kropp fungerar, hon har accepterat sin kropp och hon vet hur hon kan njuta.


    Att jämföra med tidigare kvinnor när du (och de) varit yngre är en dålig måttstock. Yngre kvinnor är mer osäkra både på sig själv och på sin omgivning så de brukar sällan gnälla på sexet. När de kommer upp i 30årsåldern så är det inte samma osäkerhet.


    Sen kan jag förstå att man som man känner sig otillräcklig för det finns en outtalad norm om att män alltid skall vilja. Men med kommunikation och att man sköter sin kropp så är en gång om dagen när man är nya som par och fortfarande inte har barn inga bekymmer. Det är när hon vill 3 ggr om dan det börjar bli jobbigt :D

  • Anonym (Hejpa)

    Hade det varit en tjej som hade skapat tråden så hade hon fått svaren att killen skulle sluta tjata, att han minsann får ta att hon inte vill, att han får tillfredsställa sig själv osv. 

    När en kille har som problemen så ska han lämna henne?

  • Anonym (så enkelt)
    Anonym (Hejpa) skrev 2023-09-19 15:19:04 följande:

    Hade det varit en tjej som hade skapat tråden så hade hon fått svaren att killen skulle sluta tjata, att han minsann får ta att hon inte vill, att han får tillfredsställa sig själv osv. 

    När en kille har som problemen så ska han lämna henne?


    Jag har skrivit exakt samma i de trådarna i 20 år, att den som inte får sex och vill ha mer sex måste överväga noga här om det är värt att vara kvar, eller annars göra slut.

    Jag är kvinna och hade själv lämnat om det inte blivit bättre efter ett år.
Svar på tråden Hon vill ligga mycket mer