• äpplelina

    Pms efter missfall

    Hej! Jag har en liten situation jag skulle vilja ventilera om, kanske finns det någon som upplevt samma..

    Jag fick tidigt missfall v4 i juni iår, det var vårat första försök på barn nr 3. Mina symptom innan Bim var då ömma bröst, molvärk. Det är något jag inte har annars inför mens, utan enbart vid mina graviditeter har detta uppstått. 

    Det har nu gått 3 cykler sedan missfallet och varje månad har sett likadan ut, ömma bröst och molvärk. Alltså pms-symptom, som jag aldrig haft förut. Inte heller något jag haft problem med efter mina 2 förlossningar, därför känns det så konstigt att kroppen blivit såhär efter den lilla tid jag var gravid nu? Det är inte lindriga symptom heller utan brösten gör ont i varje steg jag tar, svullna körtlar som om jag hade en tennisboll i vardera bröst typ.. molvärk dagligen mellan äl och mens

    Jag har blivit gravid alla 3 gånger på första försöket men nu går det inte igen, är det något som blivit fel efter missfallet? Kommer min kropp någonsin bli som vanligt igen? Är det något jag kan få hjälp med eller är det bara att avvakta o se? 

    Tack på förhand till dig som läst.
    Kram!

  • Svar på tråden Pms efter missfall
  • Anonym (Mf)

    Jag fick tidigt missfall för några månader sen och har haft så mycket PMS-symptom sen dess. Illamående, molvärk, och sen galen mensvärk och mer blödningar än vanligt. Jag har inte varit och kollat upp något men från vad jag läst här verkar det vara normalt att det tar några månader för kroppen att återhämta sig. 

    Men om du mår dåligt tycker jag du ska gå och kolla upp det. Det skadar inte att få en kontroll och råd. Det är säkert ingen fara. :)

Svar på tråden Pms efter missfall