• Phie84

    Någon som äter Gabapentin 1A Farma?

    Har just börjat äta Gabapentin pga nervsmärta i min armbåge. inväntar operation men det är lite lång väntetid. 


    Har som sagt just börjat med den och läkaren sa att jag kommer tidigast märka om 2v om medicinen funkar. Har inte lust att äta sån stark medicin om den inte skulle funka. 


    Det står en hel del på FASS om graviditet och medicinen men samtidigt är det lite tvetydigt. 


    Har återkopplat till läkaren som skrev ut medicinen och denne tyckte jag skulle vänta med att bli gravid men det känns som tiden tickar på med tanke på min ålder  38+. 


    Därför undrar jag om någon ätit/äter denna medicinen och blivit gravid/är gravid. 


    Vad har era doktorer sagt? 

  • Svar på tråden Någon som äter Gabapentin 1A Farma?
  • Anonym (Missen)
    Phie84 skrev 2023-09-21 08:48:18 följande:
    Någon som äter Gabapentin 1A Farma?

    Har just börjat äta Gabapentin pga nervsmärta i min armbåge. inväntar operation men det är lite lång väntetid. 


    Har som sagt just börjat med den och läkaren sa att jag kommer tidigast märka om 2v om medicinen funkar. Har inte lust att äta sån stark medicin om den inte skulle funka. 


    Det står en hel del på FASS om graviditet och medicinen men samtidigt är det lite tvetydigt. 


    Har återkopplat till läkaren som skrev ut medicinen och denne tyckte jag skulle vänta med att bli gravid men det känns som tiden tickar på med tanke på min ålder  38+. 


    Därför undrar jag om någon ätit/äter denna medicinen och blivit gravid/är gravid. 


    Vad har era doktorer sagt? 


    Jag tar gabapentin i perioder när jag får nervsmärta. Skulle inte oroa mig för att det är en "stark medicin", den och pregabalin är det enda som hjälper mot nervsmärta så där har man inte mkt val. 

    Ska inte säga nåt om graviditet för där saknar jag kunskap.
  • Anonym (Missen)

    Jag märker smärtstillande effekt direkt efter att jag tagit den, inga två veckor här inte.

Svar på tråden Någon som äter Gabapentin 1A Farma?