• flyggehannah

    Dejtar en kille

    Hej! Vet inte om någon kan hjälpa mig, men vill mest bara bolla lite tankar. Jag dejtar just nu en kille som är väldigt stabil, trygg, vuxen i sitt sätt att vara och som respekterar mig. Även väldigt gullig mot mig offentlig med att hålla hand och pussas. 

    Är sen innan rätt skadad från killar som haft svåra anknytningsproblem, stökiga liv, utnyttjat mig för sex och osäkra killar som bara slutat svara. Det värsta är att jag ser denna killen som jag dejtar som FÖR perfekt? Känns som att jag försöker hitta problem eller att jag vill att han ska behandla mig dåligt för att jag tyvärr är van med det. 


    Hur kommer jag bort från dessa tankar? eller är jag bara inte intresserad? 

  • Svar på tråden Dejtar en kille
  • Anonym (C)

    Du verkar inte jätteintresserad för då hade du inte frågat. Tvekar du är ditt intresse inte på topp.

  • Anonym (Anonym)

    Jag förstår dina känslor, mycket för jag också är/varit där. Har man varit i ohälsosamma relationer tidigare är det lätt att man tar med sina tidigare erfarenheter till sin nya relation.

    jag har valt att vara öppen med min pojkvän, och sagt att jag har vissa saker som gör mig rädd och i mitt fall är det att förlora honom, otrohet osv. Mycket ligger i en osäkerhet hos mig själv och det är något jag dagligen får jobba på. 


    jag kan i vissa fall sitta och försöka hitta fel för att det känns för perfekt. vilket är jätteohälsosamt. Men vi har haft dialoger och det har underlättat något enormt. 


    skulle säga prata med honom om dina rädslor. Du kommer ta dig igenom det och tillslut kommer du kunna hantera känslorna. 

    lycka till! 

  • Anonym (B)

    Känner igen mig i dina tankar. Jag tog det lugnt och lade förväntningar åt sidan. Väntade kallt på att få se de dåliga sidorna eller att jag skulle bli dumpad. Inget av det hände med den här killen och nu är vi gifta.

Svar på tråden Dejtar en kille