• Anonym (Blobfish)

    När sex slutar vara roligt

    Jag och min partner är i otakt med sexlivet. Han vill väldigt sällan ha sex, och när han väl vill det så är jag ofta så ledsen över att ha blivit avvisad under flera veckor eller månader att jag har svårt att njuta av det.

    Egentligen hade jag hellre sluppit helt. Jag har börjat hata kroppen jag ser i spegeln och känner mig så otillräcklig och okvinnlig att det känns som en allmosa och ren förnedring att ta emot när han väl ligger med mig. 

    Vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Finns det någon där ute som kan ge tröst och råd?

  • Svar på tråden När sex slutar vara roligt
  • Anonym (Vicki)

    Varför tar du det som en förolämpning att hans sexlust är lägre än din?

  • Anonym (am there)

    Har ni barn? Hur gamla är ni?
    Tyvärr är det nog bara att inse att det inte kommer att bli bättre.
    Den där klyschan om att ? sexlusten går upp och ned i ett förhållande ? är nog för den absoluta majoriteten, just en klyscha? Jag menar vem har nånsin erfarit, eller hört om en ovillig partner som fått tillbaka sexlusten?
    Så tyvärr så får du nog börja ställa in dig på att det är på väg att ta slut mellan er. Detta kommer att äta upp dig alldeles och förstöra båda era liv.

    Den enda tröst jag kan ge är att det blir bättre sen. För er bägge. Han återfår troligtvis sexlusten när han hittar en ny och tänk vad mycket härligt sex och bekräftelse du kommer att kunna få från andra!

  • Anonym (Blobfish)
    Anonym (am there) skrev 2023-09-27 23:02:16 följande:

    Har ni barn? Hur gamla är ni?
    Tyvärr är det nog bara att inse att det inte kommer att bli bättre.
    Den där klyschan om att ? sexlusten går upp och ned i ett förhållande ? är nog för den absoluta majoriteten, just en klyscha? Jag menar vem har nånsin erfarit, eller hört om en ovillig partner som fått tillbaka sexlusten?
    Så tyvärr så får du nog börja ställa in dig på att det är på väg att ta slut mellan er. Detta kommer att äta upp dig alldeles och förstöra båda era liv.

    Den enda tröst jag kan ge är att det blir bättre sen. För er bägge. Han återfår troligtvis sexlusten när han hittar en ny och tänk vad mycket härligt sex och bekräftelse du kommer att kunna få från andra!


    Vi är runt 30 båda två, inga barn. Och jag börjar komma till den insikten också. Sen är det ändå en stor sorg, vi har fantastiska förutsättningar för ett lyckligt liv tillsammans i övrigt. 
    Anonym (Vicki) skrev 2023-09-27 22:53:54 följande:

    Varför tar du det som en förolämpning att hans sexlust är lägre än din?



    Sen handlar det inte om att jag tar det som en förolämpning. Det är att aldrig får känna sig attraktiv, någonsin, som sakta nöter ner ens självkänsla. 
  • Anonym (Vicki)

    Att någon har lägre sexlust är fortfarande inte en pik mot ens utseende. Du tar det personligt, han kan inte rå för sin sexlust. Vill han jobba för att ev öka den eller är han nöjd ?

  • Anonym (am there)

    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Hur såg hans sexlust ut i början?
    Har han någon annan?
    Runkar han?
    Har han morgonstånd?
    Kan ni prata om problemet?
    Kan ni tänka er ett öppet förhållande?

    Om han inte har gjort det, så borde han gå till en läkare och kolla sitt testosteronvärde. Det är fanimej inte normalt för en man i 30åren att nobba sin kvinna!

  • Anonym (am there)
    Anonym (Vicki) skrev 2023-09-27 23:09:14 följande:

    Att någon har lägre sexlust är fortfarande inte en pik mot ens utseende. Du tar det personligt, han kan inte rå för sin sexlust. Vill han jobba för att ev öka den eller är han nöjd ?


    Klart man tar det personligt!!
    Det är ju dig som person han nobbar!
    Har du nånsin varit i TS sits så skulle du förstå att droppen veerkligen kan urholka stenen..
    Jag menar: att bli nobbad då och då är normalt och sånt man får tåla, men efter ett tusental nätter när man legat och vridit sig och grubblat, så påverkas man ända in i själen.
  • Anonym (Vicki)
    Anonym (am there) skrev 2023-09-27 23:23:30 följande:
    Klart man tar det personligt!!
    Det är ju dig som person han nobbar!
    Har du nånsin varit i TS sits så skulle du förstå att droppen veerkligen kan urholka stenen..
    Jag menar: att bli nobbad då och då är normalt och sånt man får tåla, men efter ett tusental nätter när man legat och vridit sig och grubblat, så påverkas man ända in i själen.
    Klart jag förstår att det påverkar en men det är fortfarande inte en pik mot henne. Det måste vara ok även om det är vore omvänt. De ska som par kunna diskutera det eller ge upp men hans låga sexlust behöver inte vara personligt i sig.
  • Anonym (Oki)

    Följ honom till källaren och kolla tillsammans. 

  • Anonym (Killen)

    Din kille borde vilja sätta på dig minst en gång per dagen i den åldern. 

    Det kommer inte bli bättre sedan utan betydligt värre. Passa på att byta partner innan du skaffar barn och en framtid.

  • RaYzLeR

    Sen jag fick kronisk ickebakteriell prostatit så gör det ont att få utlösning. Jag får ont, det känns som att spelman fastnar i penisen, för att sen långsamt sippra ur.

    Jag får ont i prostatan och pungkulorna.

Svar på tråden När sex slutar vara roligt