Anonym (Två förlossningar) skrev 2023-10-02 22:18:30 följande:
Jag skulle säga att det startade med hinnsvepning båda gångerna, även om hon sa att tappen (eller va de nu tittar på) var helt omogen med andra barnet. Hon sa att hon inte kunde göra hinnsvepningen pga det men körde runt så gott hon kunde med typ fingerspetsen. Och det satte igång 40h efter, de säger ju att hinnsvepning kan sätta igång det inom 48h :)
Tjatade till mig hinnsvepning så fort som möjligt, hon sa att hon kunde göra tidigast dagen efter BF. Så jag fick den på 40+1. Hade pinvärkar 4 dagar tidigare, började på natten och trodde det var på gång. Men då gick det över med två alvedon, en varm dusch och att somna på soffan. Nu gick det inte överså jag ringde sjukhuset och de sa kom in om jag vill. Var bara 1cm öppen, men de sa att jag fick stanna och sedan gick det ju fort, öppnade mig de återstående 9 cm på 5h.
Sedan vet jag inte om det påverkade, men jag googlade runt lite om sådant som kan sätta igång förlossningen (jag vet att det inte funkar, bebis kommer när bebis är redo, men tänkte att det kan ju inte skada) så testade lite sådant kvällen innan det satte igång också. För mig inkluderar det att stimulera bröstvårtorna, körde några minuter per bröst och sedan växlade jag. Gav mig lite sammandragningar, men de slutade så fort jag slutade stimulera. Sedan, jag vet inte ens om jag vågar erkänna det, men jag gav jag mig själv en orgasm innan jag sov på kvällen, det verkar ha gjort tricket för mig. Om man är desperat så testar man lite olika saker...
Men jag har fuuuull förståelse! Jag håller på lika nu haha! Och jaaa bebis kommer när den är redo, men när man ändå går och väntar, varför inte roa sig med att försöka olika metoder.. jag äter dadlar, har ätit ananas i massor, gått i trappor, vilat flera dagar, badat, färdknäppt (aldrig mer, jag är för osmidig..) , stimulerar bröstvårtor, och även ditt sistnämnda haha! Men än så länge utan resultat. Känns skönt när jag känner av förvärkar, då får jag upp hoppet lite