• hallonbaten

    När kommer min ägglossning tillbaka efter ma?

    För fem veckor sedan fick jag ett MA, var då i vecka 8+1. Jag har blödit fram tills nu, men väldigt sparsamt sista två veckorna. Gravtesterna är fortfarande svagt positiva men minskar hela tiden.

    När kommer ägglossningen igång??? Jag vet att det inte finns något facit, men om någon har liknande historia med mer långvarig blödning så får ni gärna berätta.

    Många verkar få ägglossning två veckor efter blödningen började, precis som om det vore en mens. Men så har det inte varit för mig. 

  • Svar på tråden När kommer min ägglossning tillbaka efter ma?
  • Anonym (Lis)

    Har du haft kontakt med bm? 


    5 veckor är länge att blöda och att testen inte är helt blanka ännu. Man rekommenderas ju att ta test 3 veckor efter missfall startar. Tänker om du behöver hjälp att få ut det sista.

    Om du hade haft blanka test tänker jag att missfallet kunde ha övergått i mens utan att du märkt av det, men du måste nog få blanka test innan du får ÄL. 

  • letostancia

    Hej!
    Jag hade MA i maj, gjorde abort 1/6, hade problem med blödningar (både små dagliga och någon gång super stora), varit i kontakt med gynmott. x flera, dem har flera gånger sagt att det kan vara rester kvar och sett någon förtjockning på UL men jag har ändå inte blivit skrapad. Jag är feg och ville avvakta, förtjockningen har minskat med tiden, under tiden har jag fått en kur med Provera och 4 månader efter aborten slutade blödningar. Så jag hade dagliga blödningar i drygt 4 månader. Antar att jag hade ingen ÄL då, väntade bara på att det ska sluta blöda. I september fick jag mens efter Provera, långdragen och nu min nästa mens försenad med 8 dagar men jag kan inte riktigt förstå om jag har haft ÄL eller inte. Eftersom mensen var långdragen kan väl hela cykeln vara det också. Neg test igår. 

    Men det är nog inte så vanligt det som hände mig. Eller?

  • cutepenguin

    Jag fick ett MA i slutet av juni, var då i vecka 9+3. Jag började blöda en vecka innan dess (8+3), men fick själva missfallet i vecka 9+3. Embryot hade dött i vecka 5-6. Vet inte om det spelar roll att jag blödde innan själva embryot kom ut, men efter det kom ut i vecka 9+3 blödde jag i 8 dagar (som en rikligare och lite längre mens). Så totalt blödde jag i 15 dagar.


    Jag fick negativt gravidtetstest 19 dagar efter att klumpen kom ut och jag fick ägglossning bara någon dag efter det. Jag brukar ha ägglossning dag 16-20 så ägglossningen kom ganska normalt för mig i tid i cykeln.

    Har du varit och kollat upp så du inte har rester kvar? Tycker inte det låter så bra om du blödit i 5 veckor och dessutom inte fått negativt gravidtetstest ännu. Ägglossningen kommer inte komma igång förens ditt graviditetshormon går under 5.

Svar på tråden När kommer min ägglossning tillbaka efter ma?