• Katjo

    Extra jobb tips förslag

    Hej! 
    Jag är ensamstående mamma för två små barn levde med en man hade problem med alkohol och spel. 
    Nu bor vi inte längre eftersom han har blivit arbetslös och fick även avlag på sitt uppehållstillstånd så var tvungen att återvända till hemland. 
    Han hade inte jobbat senaste ett år och då var jag mammaledigt med mitt andra barn och hade inte bra inkomst.
    Jag fick låna av familj, vänner även många sms-lån för att betala av all räkning och hyra och mat. 


    När han tjänar lite spelade han bort eller drack han, 
    Jag trodde att han skulle bli bättre och börja jobba och lösa allt tillsammans igen men gick inte som jag har tänkt. 


    Vi hade lån tillsammans även hans lån gick till Kronofogden vilket jag stod som medsökande :( och har anmärkning. 

    Jag har även ett arbetstillstånd så får ej ta ett stöd från någonstans då riskerar jag mitt permanent upphållstillstånd i framtiden. 
    Testade jobba som bud i Tiptapp men accepterade inte alls annonserna. 
    Nu vet jag inte hur jag ska lösa allt, funderar att jobba extra men två små barn är lite svårt har ni något tips eller förslag som jag kan klara ta ur från situationen. 

  • Svar på tråden Extra jobb tips förslag
  • Anonym (Sandra)

    matvarubutiker, vården, förskola och lokalvård behöver ofta vikarier. Har du någon kompetens inom något sådant?
    Vad arbetar du med annars, kan du få utökade tider där? 

Svar på tråden Extra jobb tips förslag