• patchouli

    Jag skäms så mycket att jag vill kräkas.

    Hej,

    Gör ett desperat försök att få lite kloka åsikter och kommenterar om en händelse jag var med om för några dagar sedan. Har ältat och ältat och håller på att gå under av att jag inte kan dela det här med någon annan. Och nu är jag så trött på mina egna tankar.

    Såhär är det. Jag har under ca fem års tid bott granne med en man som vi kan kalla för "G". Han är äldre än jag, ganska mycket äldre än jag. Typ, han skulle kunna vara min pappa plus några år till. MEN han är den trevligaste och charmigaste mannen jag någonsin har träffat i mitt liv. Under de här åren som jag och "G" har bott grannar har vi kommit varandra ganska nära och stämningen mellan oss har alltid varit ganska så flirtig, från båda håll. Vi kan prata om allt och har exakt samma jargong. Vi trivs i varandras sällskap helt enkelt och har delat mycket med varandra, positivt och negativt. För några helger hade jag och några andra grannar, "G" inräknad, en spontan tillställning där vi träffades, åt och drack gott och bara umgicks. Kvällen blev ganska sen och det dracks en del. Jag själv blev ganska full och som vanligt när jag dricker för mycket går det över styr. Det slutade med att jag klängde på "G" större delen av kvällen. Han bad mig att sluta vilket störde mig då han har flirtat helt ogenerat med mig flertalet gånger och antytt både det ena och det andra. Kvällen fick ett abrupt slut då jag kysste honom. Och han blev förbannad på mig och gick. Alltså jag dör skämsdöden! Jag vet inte vad jag ska göra nu, vad fan jag ska ta mig till? Jag har låst in mig i min lägenhet, livrädd för att träffa honom för jag vet inte vad jag ska göra när det händer. Jag kan bara inte tro att jag har tolkat det så fel under alla dessa år. Jag kan skriva ner hur mycket som helst, saker som han har sagt och gjort och som sagt, antydningar om både det ena och det tredje. Jag är så förvirrad, så generad och jag vill bara gömma mig under en filt resten av året. Jag vågar inte se honom i ögonen, samtidigt som jag sååå otroligt gärna vill veta vad han tänker och hur han ser på det som hände den kvällen. Vad kan jag göra? Ska jag fortsätta undvika honom eller bara konfrontera honom och fråga vad fan det var som hände?

    //Förvirrad tjej full med ångest.
  • Svar på tråden Jag skäms så mycket att jag vill kräkas.
  • Anonym (?!!)

    Alltså.. Du klängde på honom, han bad dig att sluta och du kysser honom och undrar varför han blev arg?! Du inser att du resonerar på samma sätt som de som begår sexuella övergrepp va?! Oavsett vad han antytt innan eller inte så sa han stopp den kvällen och du accepterade det inte. Han har all jäkla rätt att bli arg. Vad hände med samtycke?! 

  • Anonym (Anonym)

    Får tyvärr hålla med föregående skrivare. Du verkar bara ångestfull över att han inte hade samma känslor tillbaka och fattar uppenbarligen inte ett nej vilket han verkar va tydlig med. 
    Det enda du kan göra är att gå över och be om ursäkt, inget annat.

  • patchouli

    Ja, ni har såklart rätt. Jag ska absolut be om ursäkt.

  • Anonym (Patricia)

    Hur hade du reagerat om det var han som var full och kladdade på dig så du blev irriterad och inte fattade ditt nej? 

    Även om du var intresserad hade du förmodligen helst sett att han var nykter, städad och helst varit på tu man hand med dig .  Sant?

    Så samma sak gäller dig . Att du druckit för mycket och tappar omdömet är ingen bra reklam för dig själv och att du sen inte kan ta ett nej och fortsätter pressa dig på honom är liksom too much... 

    Det handlar inte om hans känslor alls här - detta handlar helt och hållet om ditt eget dåliga beteende.  

  • Anonym (Anonym just nu)

    Jag misstänker att G är en sådan man, som har en flirtig jargong gående med mer eller mindre ALLA kvinnor. Det finns sådana män, särskilt äldre gubbar. Men det betyder inte att de vill att det ska gå längre än till ord. Komplimanger, små fräckisar och antydningar... men ingen kroppskontakt.

    Ja, det är genant, men de flesta av oss har gjort något sådant - eller något motsvarande - någon gång. Jag lyckades med något liknande för sex år sedan, och jag skäms fortfarande när jag blir påmind (som av din trådstart nu) - speciellt som det blev filmat. Och jag vet inte vem eller vilka som har sett videon, eller om den har lags ut någonstans på nätet (jag har sökt på olika sätt många gånger, men inte hittat något). Om ditt beteende inte blev filmat i alla fall, så finns det inga bevis, utan det hela kommer att glömmas bort och blekna mer och mer, och du är i ett mycket bättre läge än vad jag var. Om något är kan du totalförneka att det hände, om någon tar upp det.

    Försök att tänka på att alla gör något liknande någon gång under alkoholberusning! I ditt läge skulle jag inte gömma mig, men låta honom ta ledningen nästa gång ni möts på gatan. Vänta och se om han hälsar, hälsar han inte så gör inte du det heller, etc.. Vid lämpligt tillfälle kan du ju säga lite i förbigående, att du tror att du fick för mycket att dricka på festen, att det du gjorde inte betydde något utan är typiskt för dig när du är full, och att du är ledsen. Sedan får det räcka. Du har trots allt inte mördat någon!

Svar på tråden Jag skäms så mycket att jag vill kräkas.