Inlägg från: Alexa1986 |Visa alla inlägg
  • Alexa1986

    Blödning i tidigt graviditet hjälp snälla!!

    Det är vanligt med blödningar speciellt efter sex när man är gravid pga sköra slemhinnor. Det går ju inte svara på om det är ett missfall eller inte, men avtar blödningen så är det nog ingen fara. Men ring till gyn om du är orolig och rådfråga. 

  • Alexa1986

    Som sagt, avvakta nån vecka eller två å se om graviditetstest blir svagare. Under min förra graviditet blödde jag konstant från v.7 ungefär med klumpar, så jag trodde de var missfall. Men på kontroll av blödningarna som inte slutade i v.13 så visade det sig att fostret levde. Men det berodde lågt sittande moderkaka. Blödde dagligen fram till cirka v.23-24. 
    Tyvärr så är det inte mycket att göra just nu i tidig graviditet om dom inte kan erbjuda dig ett tidigt vul. 
    Men jag hoppas allt går bra! 

  • Alexa1986
    MajamedKos skrev 2023-10-12 12:11:12 följande:

    Hej igen, det har inte kommit något mer rött färskt blod, däremot ljusbruna flytningar samt molande värk i magen som kommer och går. Något som erfarit samma i tidig graviditet? 


    Jag hade lite ljusbruna/rosa flytningar runt v.7-8, och molande värk vilket oftast inte är nån fara. Är gravid i v13 nu och gjorde KUB igår där allt såg fint ut. 
    Har du gjort nåt mer graviditets test? 
    Håller tummarna för dig att allt är som det ska.
Svar på tråden Blödning i tidigt graviditet hjälp snälla!!