• Anonym (Lukas)

    Singelman 40, utan barn

    Är man, 40 och utan barn. Föräldrarna börjar bli gamla och jag tycker livet går mig förbi. Är väldigt framgångsrik i mitt företag och har gott om vänner men de flesta runt mig har ju barn och familj som jag avundas ibland. Har varit utbränd och haft det rätt tufft och känner sorg nu över mycket. De flesta tjejer i min ålder har ju barn redan och de yngre tilltalar mig inte lika mycket.
    Har aldrig haft en samborelation eller ett verkligt seriöst förhållande utan flytt in i jobb och projekt och när jag träffat någon som visat intresse får jag nästan panik och drar mig undan. Börjar bli desperat efter närhet, vill ju egentligen ha barn, familj och en vanlig vardag. Hur ändrar jag mitt sätt att tänka?

  • Svar på tråden Singelman 40, utan barn
  • Freddie K

    Jag är också singelman utan barn och jag är 40. Jag är väldigt omtyckt av mina kompisar, de få jag har och jag är väldigt omtyckt på "jobbet", men att hitta någon partner verkar svårt. Jag vet inte varför och jag vet inte hur man ska göra.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Dexter dot com
    Anonym (Lukas) skrev 2023-10-19 07:28:03 följande:
    Singelman 40, utan barn

    Är man, 40 och utan barn. Föräldrarna börjar bli gamla och jag tycker livet går mig förbi. Är väldigt framgångsrik i mitt företag och har gott om vänner men de flesta runt mig har ju barn och familj som jag avundas ibland. Har varit utbränd och haft det rätt tufft och känner sorg nu över mycket. De flesta tjejer i min ålder har ju barn redan och de yngre tilltalar mig inte lika mycket.
    Har aldrig haft en samborelation eller ett verkligt seriöst förhållande utan flytt in i jobb och projekt och när jag träffat någon som visat intresse får jag nästan panik och drar mig undan. Börjar bli desperat efter närhet, vill ju egentligen ha barn, familj och en vanlig vardag. Hur ändrar jag mitt sätt att tänka?


    Sök hjälp för att reda ut varför du får panik om nån visar intresse. Om du inte kommer tillrätta med vad som får dig att reagera så kommer du ju få leva ensam vilket du tydligen inte vill så ta tag i ditt problem nu.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Lukas) skrev 2023-10-19 07:28:03 följande:
    Singelman 40, utan barn

    Är man, 40 och utan barn. Föräldrarna börjar bli gamla och jag tycker livet går mig förbi. Är väldigt framgångsrik i mitt företag och har gott om vänner men de flesta runt mig har ju barn och familj som jag avundas ibland. Har varit utbränd och haft det rätt tufft och känner sorg nu över mycket. De flesta tjejer i min ålder har ju barn redan och de yngre tilltalar mig inte lika mycket.
    Har aldrig haft en samborelation eller ett verkligt seriöst förhållande utan flytt in i jobb och projekt och när jag träffat någon som visat intresse får jag nästan panik och drar mig undan. Börjar bli desperat efter närhet, vill ju egentligen ha barn, familj och en vanlig vardag. Hur ändrar jag mitt sätt att tänka?



    Jag har svårt att hålla mig singel mer än ett halvår. Flertal barn med flertal tjejer. Nu kanske jag inte är någon relationsexpert på det sättet. Men jag vet hur man träffar tjejer. Då har jag ändå några rödflagg, uppförsbacke och motvind när jag träffar dem.

    Våga chansa. Våga misslyckas. Våga försöka. Ingen kommer att skjuta dig om du misslyckas. Du går vidare till nästa bara, hennes syrra.
  • Anonym (F)

    Vad tror du är anledningen till att du har dragit dig undan så fort någon visat intresse? Hade du något intresse i dem som visade intresse för dig? Om du vill ha en förändring så behöver du ändra ditt beteendemönster. 

    Urvalet bland dom i din ålder som inte har barn är relativt litet men dom finns. Kan du tänka dig att träffa någon som redan har barn sedan innan? 

  • Anonym (F)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-10-19 10:39:34 följande:

    Jag har svårt att hålla mig singel mer än ett halvår. Flertal barn med flertal tjejer. Nu kanske jag inte är någon relationsexpert på det sättet. Men jag vet hur man träffar tjejer. Då har jag ändå några rödflagg, uppförsbacke och motvind när jag träffar dem.

    Våga chansa. Våga misslyckas. Våga försöka. Ingen kommer att skjuta dig om du misslyckas. Du går vidare till nästa bara, hennes syrra.
    Förhoppningsvis är ts smartare än så.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-10-19 10:39:34 följande:

    Jag har svårt att hålla mig singel mer än ett halvår. Flertal barn med flertal tjejer. Nu kanske jag inte är någon relationsexpert på det sättet. Men jag vet hur man träffar tjejer. Då har jag ändå några rödflagg, uppförsbacke och motvind när jag träffar dem.

    Våga chansa. Våga misslyckas. Våga försöka. Ingen kommer att skjuta dig om du misslyckas. Du går vidare till nästa bara, hennes syrra.
    Har svårt och tro att tjejer skulle dras till dig. Själv skulle jag springa så fort jag kunde från dig. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (F) skrev 2023-10-19 10:58:15 följande:
    Förhoppningsvis är ts smartare än så.
    Anonym (Klara) skrev 2023-10-19 11:01:49 följande:
    Har svårt och tro att tjejer skulle dras till dig. Själv skulle jag springa så fort jag kunde från dig. 
    Haha spring Klara spring! Då får du i vart fall lite kondition! Det är ju bra!

    Nu är inte alla av era systrar lika... Snabba på att springa. Jag fokuserar på dem där jag lyckas och som jag tycker om. Jag slösar inte bort min tid i återvändsgränder.

    Smartare? TS är 40år, ingen familj, inga barn, inget alls av värde egentligen. Skulle jag vara i hans kläder skulle jag bryta radikalt mot rådande ordning för att få till en förändring. Röra om i grytan och få något att hända.
  • Anonym (C)

    Lite sent att tänka på det när man är 40. Att bilda familj med en egenföretagare är det få som vill, han hinner aldrig med familj utan hon får dra lasset och prioritera ner sin karriär. Värsta kvinnofällan alltså. Och all oerfarenhet ovanpå det, nej fokusera du på ditt företag istället.

  • Anonym (Tanke)

    Kanske du behöver komma ur din comfortzone? Våga öppna upp dig och visa dig sårbar. Bara vara en vanlig kille med intresse för? Ja vad har du för andra intressen än jobb? Finns det kanske något roligt att syssla med som skapar nya kontakter utanför din nuvarande krets.

  • Anonym (Casanova)
    Anonym (C) skrev 2023-10-19 11:28:56 följande:

    Lite sent att tänka på det när man är 40. Att bilda familj med en egenföretagare är det få som vill, han hinner aldrig med familj utan hon får dra lasset och prioritera ner sin karriär. Värsta kvinnofällan alltså. Och all oerfarenhet ovanpå det, nej fokusera du på ditt företag istället.


    Tvärt om.... Framgång och pengar är som glass på ett barnkalas. Fungerar hur bra som helst, bara du inte springer runt och skryter om det. Va diskret generös bara.

    Förslagsvis väljer han en kvinna som vill bilda familj och ta hand om barn. Att jönsa runt med en feminist som tänker på karriär, kvinnofälla och allas lika värde. Då är det bättre för både hjärta och hjärna att vara singel.
Svar på tråden Singelman 40, utan barn