• Lovika20

    Karlstad förlossning

    Hej! Jag undrar om det finns fler här på familjeliv som har fött/ska föda på Karlstads förlossning. Jag vill veta ALLT! Är personalen trevlig? Hur funkar det med patienthotellet? Vad behöver man ta med sig? Är ni nöjda med er förlossning och förlossningsavdelningen på Karlstad? Det är ett tag kvar innan jag ska föda men jag behöver redan nu mental förberedelse inför det. Värt att nämna är att jag bor ej i Karlstad, bor ca 1h ifrån Karlstad. Finns det fler som gör det och fött i Karlstad, hur funkade det? Oskyldig

  • Svar på tråden Karlstad förlossning
  • MsM84

    Jag födde i Karlstad 2015 så det är ett tag sen. Ha koll på var ingången till förlossningen är eftersom den inte är vid huvudingången till sjukhuset. Jag hade en bra och trygg förlossning. Hade gärna vetat före att behöver man gå på toa kommer de gärna med en portabel in till ens rum - man behöver inte springa ute i korridoren. Personalen upplevde jag som bra, men lika olika som personer är i vanliga livet - dvs det går inte att säga att de är på ett visst sätt för alla är olika. 


    Man fick vara kvar på förlossningsrummet till sex timmar efter födseln, då måste barnet klara vissa kontroller för att de ska släppa en vidare till patienthotellet (om allt gått bra och man inte blir inlagd). Patienthotellet ligger i andra änden av sjukhuset. Rummet där består av en enkelsäng och en bäddsoffa för en person. Till barnet har man en plastsäng på hjul typ. Badrum på rummet också. Vi stannade inte där länge och hann bara uppleva rummet. Vi bodde nära så vi åkte hem morgonen efter. Dock måste man tillbaka på kontroll 48h efter födsel också. 


    Eftersom detta är åtta år sen vet jag inte vad eller hur mycket som har förändrats sen dess.

Svar på tråden Karlstad förlossning