• Jojohanna99

    Vilken förlossning rekommenderar ni?

    Vill föda på huddinge sjukhus. Är det bra där? Oftast när man fött barn så får man komma till bb hotell. Är det så på huddinge sjukhus? Eller är man i samma rum som man fött på?

  • Svar på tråden Vilken förlossning rekommenderar ni?
  • Anonym (O)

    Jag födde mitt första barn på Huddinge och mitt andra barn på Södertälje och tyckte södeetälje var mycket böttre! Mysigare rum, lugnare stämning, mer inkännande personal och inte löpande band som på Huddinge. Huddinge kändes mer belastat och Södertälje kändes mer gästvänligt enligt min åsikt och smak. 

  • Anonym (Två)

    Har fött två barn på Huddinge. första gången var det fullt, jag fick ligga i en skrubb med värkar och vänta in ett ledigt förlossningsrum. Ingen kul upplevelse på en hård brits.

    andra gången var det full, igen. Men jag påtalade att ingen var på väg ut så de fixade på nåt sätt ett rum till mig, trots att de gärna ville jag skulle knipa igen någon timme till? dock fick jag de bästa personalen och själva förlossningen var så bra! Sen var det platsbrist på bb och jag fick ligga på någon gyn avdelning, där kvinnor gick igenom mindre roliga saker.

  • felicityporter

    Kan inget om Stockholmsregionen men skriver ändå ifall någon annan i närheten av där jag bor läser senare. Födde första på Halmstad BB. Planerat kejsarsnitt som slutade med att kirurgen skar i mig trots att bedövningen inte tog och dessutom förminskade hela händelsen efteråt. 
    Födde därför andra på Helsingborgs BB istället (eftersom  vi numera har fritt vårdval, något många inte vet) och även denna gång med planerat kejsarsnitt och allt var superbra denna gång! Som natt och dag! I Halmstad var både jag och min exmake tvungna att böna och be om smärtlindring efteråt t ex, fick EN spruta morfin precis på kvällen efter att de skurit upp mig utan bedövning. Blev dessutom orosanmäld av sura gamla barnmorskor som tyckte att jag gnällde.
    I Helsingborg var allt helt tvärtom! Toppenbemötande överallt! Snälla och hjälpsamma eldsjälar hela bunten!

Svar på tråden Vilken förlossning rekommenderar ni?