• uglybetty91

    Försvinnande symptom vecka 7

    Jag är i vecka 6+3 idag och mina symptom har varit ömma bröst och molvärk som båda två har tonat ut en del de senaste två dagarna. Jag har två missfall bakom mig, ett som kom med mens förra månaden och ett fördröjt missfall. 


    Nu ömmar brösten nästan ingenting och molvärken är där, kommer och går, men ändå mindre nu än de första veckorna. 


    Är det normalt?

    Jag är så orolig.

  • Svar på tråden Försvinnande symptom vecka 7
  • Anonym (Lis)

    Ja alla graviditeter är olika. Vissa har inga symptom alls, andra spyr varje dag. 
    Förstår din oro man känner verkligen efter hela tiden, framförallt när man gått igenom ma/missfall innan.
    försök att släppa oron.
    Lycka till!

  • uglybetty91

    Skönt att du säger det och tack, de två barnmorskorna jag talat med idag säger att det inte låter bra. Och det gjorde mig inte lugnare 😭
    Men jag får se hur det ser ut de närmsta dagarna antar jag.

  • Anonym (Lis)

    Jag hade symptom fram till v 13, illamående till v10, fostret hade stannat av i v9, så ett uteblivet missfall. Symptom är ingen garanti, min närmsta vän hade nästan inga symptom sina graviditeter, aldrig nåt illamående.

    Du får avvakta och se, håller tummarna att det går bra!

  • Anonym (Li)

    Ja mina symtom minskade vissa veckor, sen kom de tillbaka. Gick jättebra=)

  • Anonym (Lycka Till)

    Jag har knappt haft några symtom denna graviditet utöver utebliven mens som ju faktiskt såklart är ett gravidsymtom. Men annars nada! Var precis på UL i vecka 12 och det fanns en livlig liten parvel därinne ♥️

    Alla graviditeter är individuella! 

  • yny

    Även jag platsar i kategorin som knappt hade några symtom alls i första trimestern. Mådde lite illa en vecka typ (v8) och däremellan inget i princip. Lite ömma bröst som kom och gick. 

    Hade dessutom blödningar så trodde hela tiden att jag skulle få missfall.

    Men det visade sig vara normalt och jag är gravid i v 34 nu. 

  • uglybetty91

    Tack alla för svar, det känns bra att läsa alla kommentarer här. Jag fick tillbaka lite ömma bröst någon dag efter som försvann och sen kom igen. Idag går jag in i vecka 8 (7+0) Och hade lite mer symptom imorse och har vaknat några nätter av vagt illamående (knappt märkbart) så jag tror det är ok än sålänge, var med en väninna till gyn igår för hon började blöda (vecka 12) var hon i. Visade sig tyvärr vara missfall. 


    Jag berättade om minskade symtom och har ett planerat vul om 11 dagar. Då är jag i vecka 8+4. 🙂 Håll tummarna för mig tjejer!

Svar på tråden Försvinnande symptom vecka 7