• Diselnova

    Blödning v.5-6

    Hejsan.

    i fredags fick jag rosa flytningar, i lördags blod men inte så ja behövde mer än trosskydd o knappt nått där mest när jag torkade.

    pratade med 1177 dom tyckte ja skulle åka o kolla på kvällen fick ja träffa läkaren på gyn han tittade o såg livmodern, hinnan o gulesäcken (lr va de heter) o han tyckte för tiden o måtten tror han sa 5+3 att det såg ut precis som det ska göra för han kunde inte se något avvikande men han sa vi kör en koll om 13 dagar för säkerhetsskull men han sa att de va inget som va avvikande trotts blödning.

    har ju blödigt extremt lite o igår kom levrat blod (heter d så) efter jag sovit så en klump kom.
    har Inge ont mer än växtvärk, tempen e ännu hög o saker smakar illa som innan.

    men till de dumma tog gravtest cb digitalt idag o då hade veckorna gått ner. frågade mitt vanliga gyn som jag har ett planerat vul den 13/11 iom det gått ner.

    hon sa de ta de lugnt o strunta i testen så kollar vi på måndag. 


    hon lät inte särskilt oroad o sa tänk inte på de men de e lättare sagt än gjort. iom igår o idag så har de knappt blödigt något utom vid uppstigning o när ja lyfter mkt annars ingenting.

    så va tror ni? Kan de finnas något solsken i detta förlopp?

  • Svar på tråden Blödning v.5-6
  • Maymom

    Det låter ju tyvärr inte så lovande att veckorna gått ner.

    Men det är ju samtidigt vanligt med blödningar i tidig graviditet, ca 50% av fallen går det bra i och resten är missfall. 


    Jag säger som gynekologen, invänta den tiden du har. Ingen anledning att belasta sjukvården innan dess om du inte får väldigt ont. Hoppas du får ett positivt besked då.

    (Och eftersom du frågade: det heter blött, inte blödigt)

Svar på tråden Blödning v.5-6