• TVshop

    Var i NIPT-beskedet står det om kön?

    När man väljer att få NIPT-beskedet digitalt, istället för via fysiskt brev, var i dokumentet står det om kön?

    Detta gäller både NIPT-test hos Babyscreen och NIPT-test (alla kromosomer) hos Vasamamma

    Vi vill helst undvika att se uppgiften om könet i dokumentet. Finns det någon här som kan säga var det står ungefär, var på sidan det uppges, så att vi åtminstone kan försöka att undvika att titta där. Det är inte aktuellt att ta hjälp av någon anhörig för detta. Men vi vill så snabbt som möjligt se övriga resultat och om vi vet på ett ungefär var kön resultatet står så kan det enklare undvikas att ses. 

  • Svar på tråden Var i NIPT-beskedet står det om kön?
  • Anonym (Tips från coachen)

    Ring och be dem ta bort den infon innan de skickar....?

  • Anonym (K)

    På Babyscreens hemsida står det att uppgifterna om kön kommer i en separat artikel-kod. Antar att det är just för att man ska kunna välja när man vill läsa av den.

  • TVshop

    Tack för svar om Babyscreen, med hjälp av det så hittade jag infon om valbara upplägg vid svarsrapporten via mail.

    "Vi inkluderar även en QR-kod som du, vid val, kan använda för att ta reda på barnets kön ? en tjänst som baseras på analys av Y-kromosomen, som enbart finns hos manliga foster. Vi erbjuder även möjligheten att få denna information som en överraskningsvideo eller i textformat."
    babyscreen.se/nipt-test-vad-ar-det-hur-gar-det-till-och-vad-kostar-det/

  • Anonym (Vasamamma)

    Nu ville vi veta kön och då fick vi reda på det via telefon, samt sen via brev. Antar att de hade tagit bort den infon i brevet annars? De var väldigt noga med att fråga när jag tog provet och fick även kryssa i ja eller nej på ett papper i samband med provet. Vi gjorde snabb-varianten på Nipt som går via Spanien tror jag. Fick inget svar via 1177 eller på nätet, utan som sagt telefon och sen brev. 

Svar på tråden Var i NIPT-beskedet står det om kön?