• Suheyb

    Va sjukaste missinformation/porpoganda ni har set från Isreal och pro-Isreal?

    Zionist porpganda är en speiciel te och det borde delas.Vad är rolgaste porpoganda taltik du upptäckte eller vilken självklart missinformation har du sett av pro-Isreal gruppen. Jag har observerat några trådar på denna hemsida och Det är oroväkande om man det stämmer att medelåder på hemsida är relativ hög, det ser ut så här. Faller follk för det eller är de förblindade tror ni?

    Min är när labtop hittades i Al-shifa hospitals som de tillhörde hamas har IDF soldaten Ori Megidhish som de har tidigare påstått ha befriat men hamas sagt hon var aldrig en av fångarna.

    Detta Israeli skådispelaren som utgersig som arab doktor i Al shifa var så absurda det va komisk. Tills man påminns värkligheten i Gaza :(

  • Svar på tråden Va sjukaste missinformation/porpoganda ni har set från Isreal och pro-Isreal?
  • tuxxe

    Den absolut sjukaste propaganda och missinformation som finns är dessa två

    1 Palestina är ett land och det finns ett folk som kallas för palestinier

    2 Hamas är frihetskämpar som kämpar för att de vill palestiniernas väl

    det är två helt sjuka lögner som enbart grundar sig i judehat

  • Suheyb
    tuxxe skrev 2023-11-26 06:46:50 följande:

    Den absolut sjukaste propaganda och missinformation som finns är dessa två

    1 Palestina är ett land och det finns ett folk som kallas för palestinier

    2 Hamas är frihetskämpar som kämpar för att de vill palestiniernas väl

    det är två helt sjuka lögner som enbart grundar sig i judehat


    Grunden? svenksa är min 4de språk men vet du betydelsen av ord du använder?
     De va definatif araber islamister som vill ersätta judarna och kallade de för Gud.De seculära hatade på att de kännade pengar trötts när de vara i ghettos och behandlad som iom de har ingen värde på värje nivå socialt. Förutam när det komm med låna pengar självklart. Dett var definit araberna som stopade de i koncentrationskläger och gasade de. Jaa arbar startade judhatet.

  • Suheyb
    Suheyb skrev 2023-11-26 07:46:42 följande:
    Grunden? svenksa är min 4de språk men vet du betydelsen av ord du använder?
     De va definatif araber islamister som vill ersätta judarna och kallade de för Gud.De seculära hatade på att de kännade pengar trötts när de vara i ghettos och behandlad som iom de har ingen värde på värje nivå socialt. Förutam när det komm med låna pengar självklart. Dett var definit araberna som stopade de i koncentrationskläger och gasade de. Jaa arbar startade judhatet.
    "Gud dödare" "definativ""Araber"  Du för ursäkta staffel va inte menad del av måltiden
  • Aniiee

    Herre gud, Google Translate fixar jobbet bättre än detta. Använd den så det går att läsa.


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Suheyb

    Aniiee skrev 2023-11-26 11:48:27 följande:

    Herre gud, Google Translate fixar jobbet bättre än detta. Använd den så det går att läsa.



    Den absolut sjukaste propaganda och missinformation som finns i våran histor somvi läser i skolan.
       
    1 Triangelhanden handen inkuderade några eller någon vit person
    2 Så traingelhanden var inte nationlistik rasistik driven colonial verk.

    Dessa två fakta bevisar det svarta styr bakom kuliserna 

    Fair point när det kommer till språket men det ganksa klart från det han skriv iväll han menar det.
    Men han får järna expandera på det.




  • Anonym (Bos)

    Jag skulle säga att propagandan i sig inte skiljer sig så mkt mot andra krig. den är ständigt där, dock är Mängden betydligt större nu än andra konflikter. 


    Mest roligt är ju den listan IDF hittade på sjukhuset. De finns en hel del liknande grejer. Även mein kampf eller vilken hitler bok det nu var som dom hittade. (kan dock inte avgöra om båda dessa är Sanna eller falska, men känns spontant som låg sanningshalt)


    Dom som sprider mest missinformation är dock pro-palestinier. Men det är inte så konstigt då den rörelsen är flerfaldigt större online. när jag själv har gjort stickprov på det som sprids så är minst 50% ren lögn, och i nästan alla fall så är det extrema överdrifter. 


    Ingen av sidorna verkar vara direkt källkritiska eller villiga att kolla upp information själv. Det är två fiskstim som planlöst bara driver omkring med ett par influensers i spetsen på båda sidor.

    De flesta sånna influensers är också väldigt unga, och i många fall självutnämnda experter. Väldigt bra på att presentera sin sidas propaganda eller missinformation på ett trovärdigt sett. Kan dock INTE förstå att folk är så naiva och köper allt med hull och hår.


     

  • Suheyb
    Anonym (Bos) skrev 2023-11-26 15:14:38 följande:

    Jag skulle säga att propagandan i sig inte skiljer sig så mkt mot andra krig. den är ständigt där, dock är Mängden betydligt större nu än andra konflikter. 


    Mest roligt är ju den listan IDF hittade på sjukhuset. De finns en hel del liknande grejer. Även mein kampf eller vilken hitler bok det nu var som dom hittade. (kan dock inte avgöra om båda dessa är Sanna eller falska, men känns spontant som låg sanningshalt)


    Dom som sprider mest missinformation är dock pro-palestinier. Men det är inte så konstigt då den rörelsen är flerfaldigt större online. när jag själv har gjort stickprov på det som sprids så är minst 50% ren lögn, och i nästan alla fall så är det extrema överdrifter. 


    Ingen av sidorna verkar vara direkt källkritiska eller villiga att kolla upp information själv. Det är två fiskstim som planlöst bara driver omkring med ett par influensers i spetsen på båda sidor.

    De flesta sånna influensers är också väldigt unga, och i många fall självutnämnda experter. Väldigt bra på att presentera sin sidas propaganda eller missinformation på ett trovärdigt sett. Kan dock INTE förstå att folk är så naiva och köper allt med hull och hår.


     


    Det som är Ironiska är hur mycket Isreal spederat på att ha media i sin fika och i räddsla för att stämplas som antisemitister. De har in Aipac i USA, sjukaste jag har hört om de är folk som fick sitt hemförstörda i katastrof fick stöd att bygga sina hem bara om du uvståg sin rätt att kritisera Isreal. De har bokstavningen  Global språk lexicon det går inte bli mer 1989 än det.

    www.transcend.org/tms/wp-content/uploads/2014/07/sf-israel-projects-2009-global-language-dictionary.pdf
Svar på tråden Va sjukaste missinformation/porpoganda ni har set från Isreal och pro-Isreal?