• Kiki09009

    Svag positivt grav test

    Hej jag är ganska ny här jag undrar om någon har varit med om samma sak som jag. Det är så att jag skulle få min mens imorgon onsdag men har haft grav symptomer en hel vecka så jag gjorde ett clear blue tidig test igår kväll som visade sig vara postivt fast svagt, gjorde en på morgonen fick samma svar men senare nån timme efter testet så kom blödningar som mens men inte klumpiga. kontaktade då barnmorskan och hon var helt lung hon sa att det är jätte vanligt och bokade tid till 20 decembe. mim fråga är har nån varit med om liknande hur gick det isåfall och när kan jag ta ett nytt test
    här kmr en bild ser ni nåt?
  • Svar på tråden Svag positivt grav test
  • Parkblomman1
    Kiki09009 skrev 2023-11-27 19:01:40 följande:
    Svag positivt grav test
    Hej jag är ganska ny här jag undrar om någon har varit med om samma sak som jag. Det är så att jag skulle få min mens imorgon onsdag men har haft grav symptomer en hel vecka så jag gjorde ett clear blue tidig test igår kväll som visade sig vara postivt fast svagt, gjorde en på morgonen fick samma svar men senare nån timme efter testet så kom blödningar som mens men inte klumpiga. kontaktade då barnmorskan och hon var helt lung hon sa att det är jätte vanligt och bokade tid till 20 decembe. mim fråga är har nån varit med om liknande hur gick det isåfall och när kan jag ta ett nytt test
    här kmr en bild ser ni nåt? //
    hur lång tid efter testet är tagit har du tagit bilden?
  • Kiki09009
    Parkblomman1 skrev 2023-11-27 19:05:49 följande:
    hur lång tid efter testet är tagit har du tagit bilden?
    Jag tog bild på testet nån minut efter bara om det är det du menar
  • Nässelfjärilen

    Jag tycker att strecket ser för tunt ut för att vara ett giltigt. Mitt råd till dig är att ta ett digitalt test, om du tror att du är gravid.

    Håller tummarna!

  • Kiki09009
    Nässelfjärilen skrev 2023-11-27 19:24:54 följande:

    Jag tycker att strecket ser för tunt ut för att vara ett giltigt. Mitt råd till dig är att ta ett digitalt test, om du tror att du är gravid.

    Håller tummarna!


    Här kommer bild på testet från idag som jag tog det är bild nr 1 den längst upp 

    jag får nog köra på digitalt test imorgon 
  • Parkblomman1
    Kiki09009 skrev 2023-11-27 19:17:05 följande:
    Jag tog bild på testet nån minut efter bara om det är det du menar
    Tyvärr tenderar testet på bilden att ge tork-/spökstrec. strecket ska vara lika tjockt som strecket till höger.

    rekommenderar dig att testa ett annat märke eller ett digitalt
  • svansmamman

    Strecket ska vara lika brett som kontrollstrecket samt jämnt i färgen för att vara positivt. Testet på bilden du lagt upp är smalt och ojämnt, vilket innebär inte positivt. Det är supervanligt att få dessa typer av ?spökstreck? på cbs tidiga icke-digitala test utan att vara gravid. Du kan alltid ta ett digitalt test för att få ett säkert svar, men med tanke på att du fått en mensliknande blödning låter det troligt att du inte är gravid. 

    Jag hoppas att allt löser sig för dig! ❤️

  • humlan123

    Att man får två spökstreck är inte vanligt. Däremot kan du ha fått missfall, men jag blödde och hon sitter bredvid och pluggar just nu  

  • Kiki09009
    Nojjig skrev 2023-12-01 09:31:53 följande:

    Hur har det gått? 


    Varit kontakt med barnmorsan de bad mig avvakta en vecka för och sen ta ett nytt test men jag misstänker att det var tidig missfall jag fick då jag blödde ganska kraftigt, ska ta ett test imorgon uppdaterar
Svar på tråden Svag positivt grav test