• HeiHei

    Fattar ingenting..

    Brorsan har en Polar 550 GL från 1989, Fick dra den utan krusiduller med en 1998 Volvo V40 2.0T, Bensin

    Jag får inte ens dra en sådan, fan får inte ens dra en 500GLE med min bil och jag har en 2011 Volvo V70 2.5T Flexifuel DRIVe Geartronic, 235hk..

    Är jag helt dum i huvudet eller?

  • Svar på tråden Fattar ingenting..
  • Anonym (Totalvikt)

    Din bil är antagligen tung. Släp + bil totalvikt får väga Max 3.500 på B-kort.

  • Anonym (Kille)

    Det som hänt är att bilarna blivit större, tyngre och säkrare. Det gör att du passerar 3500 kg när du krokar på din husvagn. Annars får du faktiskt dra de där husvagnarna med din bil men du får skaffa BE-behörighet om du inte redan har B96... 

  • Anonym (Myran)

    Troligtvis är bilen tyngre och därmed att du kommer över totalvikten 3500kg som du får köra köpa på B behörighet. För tyngre behövs tungt släp. Är så för oss. Våran volvo v90 får vi dra mindre vikt bakom(på Bkort) än efter våran Toyota avensis då volvon är betydligt tyngre och vi kommer upp i totalvikt 3500kg snabbare med volvon. 

  • HeiHei

    Ok ok,, får hålla mig till tält då tills ryggen säger ifrån..

    Såg ändå att de är nästan 24 karats guld med diamant inredning på dom flesta äldre vagnar... som vanligt

Svar på tråden Fattar ingenting..