• Anonym (Kristin)

    Era fördomar om hackare och troll.

    Jag har lite fördomar om människor som trollar och/eller är hackare. 
    Att dem flesta som trollar har problem i sina egna liv och är bittra o fula som troll,kan dock tänka mig att de finns ett eller annat snyggt troll men då att den personen har en diagnos som gör att personen blivit ett troll.
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.

  • Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.
  • Anonym (Kristin)

    En fördom är ju som givit, att troll kan vara stalkiga irl. 

  • Anonym (Kristin)

    Och dem är fyllda med komplex. Har diverse diagnoser. 
    Deras självbild är otroligt dålig eller så lider dem av narcissism och har en otroligt bra själv bild som inte stämmer överens med verkligheten. 
    Dem sitter bakom sina datorer och dömmer folk men är världens hycklare själv. Dem flesta trollen kan jag tänka mig är arbetslösa, missbruksproblem etc. Och dem som har jobb har nog någon form av diagnos eller komplex som får dem att trolla från första början. 
    Finns alltid nån som tycker "just han/hons åsikt" är viktigare än andras men ingen bryr sig om den irl.

  • Anonym
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:18:17 följande:

    Finns alltid nån som tycker "just han/hons åsikt" är viktigare än andras men ingen bryr sig om den irl.


    Haha, tack för morgonskrattet! 
  • Anonym (Kristin)
    Anonym skrev 2023-12-08 05:41:01 följande:
    Haha, tack för morgonskrattet! 
    :)
  • Anonym (Kristin)

    Någon i tråden som bara älskar att stalka? :)

  • Anonym (En_sak)

    En sak kan man nog vara säker på, och det är att dessa personer har för mycket fritid. Jag tror att sådana personer tidigt har blivit internetberoende pga de inte haft något socialt nätverk eller något socialt liv att tala om. Sedan har de suttit på forum och sociala medier och upprörts över folk som har gått emot deras åsikter och ifrågasatt dem för ett för dem provokativt sätt, sedan har de börjat trolla för att skapa oreda och drar då i samma veva med sig andra troll som hjälper till att förstöra diskussioner.

    Jag ser också att folk är betydligt mer lättkränkta idag än innan internets tillkomst, Det behövs inte mycket för att någon ska gå igång på alla 8 cylindrar och tala om för en hur dum i huvudet man är för att man har en viss åsikt eller vissa tankar.

    Jag kan också tänka mig att vissa av dem är tragiska och ensamma människor, som kanske hade lagt ner sitt trollande om de hade haft vettiga personer i sin omgivning att umgås och prata med.

    Jag tänker på tidigare Passagens debattforum, som mer eller mindre förstördes av några troll som fick folk att verkligen råka i luven på varandra, så pass att även det fåtal moderatorer som var kvar gav upp till sist. Jag misstänker att detta var en stor anledning till att Passagen valde att lägga ner debattsidan.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:06:27 följande:
    Era fördomar om hackare och troll.

    Jag har lite fördomar om människor som trollar och/eller är hackare. 
    Att dem flesta som trollar har problem i sina egna liv och är bittra o fula som troll,kan dock tänka mig att de finns ett eller annat snyggt troll men då att den personen har en diagnos som gör att personen blivit ett troll.
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.


    Men snälla nån,  hackare och nättroll är väl inte samma typer av personer?
  • Postman
    Anonym (En_sak) skrev 2023-12-08 07:13:35 följande:

    En sak kan man nog vara säker på, och det är att dessa personer har för mycket fritid. Jag tror att sådana personer tidigt har blivit internetberoende pga de inte haft något socialt nätverk eller något socialt liv att tala om. Sedan har de suttit på forum och sociala medier och upprörts över folk som har gått emot deras åsikter och ifrågasatt dem för ett för dem provokativt sätt, sedan har de börjat trolla för att skapa oreda och drar då i samma veva med sig andra troll som hjälper till att förstöra diskussioner.

    Jag ser också att folk är betydligt mer lättkränkta idag än innan internets tillkomst, Det behövs inte mycket för att någon ska gå igång på alla 8 cylindrar och tala om för en hur dum i huvudet man är för att man har en viss åsikt eller vissa tankar.

    Jag kan också tänka mig att vissa av dem är tragiska och ensamma människor, som kanske hade lagt ner sitt trollande om de hade haft vettiga personer i sin omgivning att umgås och prata med.

    Jag tänker på tidigare Passagens debattforum, som mer eller mindre förstördes av några troll som fick folk att verkligen råka i luven på varandra, så pass att även det fåtal moderatorer som var kvar gav upp till sist. Jag misstänker att detta var en stor anledning till att Passagen valde att lägga ner debattsidan.


    Bra beskrivet. Instämmer. 
  • Anonym (Rofl)

    Vet du ens vad en hacker är? 

    Intressant hur du kritiserar andra för att ha fördomar medan ditt inlägg dryper av dom. Akta glashuset innan det går sönder av ditt hycklande 

  • Anonym (Rofl)
    Anonym (En_sak) skrev 2023-12-08 07:13:35 följande:

    En sak kan man nog vara säker på, och det är att dessa personer har för mycket fritid. Jag tror att sådana personer tidigt har blivit internetberoende pga de inte haft något socialt nätverk eller något socialt liv att tala om. Sedan har de suttit på forum och sociala medier och upprörts över folk som har gått emot deras åsikter och ifrågasatt dem för ett för dem provokativt sätt, sedan har de börjat trolla för att skapa oreda och drar då i samma veva med sig andra troll som hjälper till att förstöra diskussioner.

    Jag ser också att folk är betydligt mer lättkränkta idag än innan internets tillkomst, Det behövs inte mycket för att någon ska gå igång på alla 8 cylindrar och tala om för en hur dum i huvudet man är för att man har en viss åsikt eller vissa tankar.

    Jag kan också tänka mig att vissa av dem är tragiska och ensamma människor, som kanske hade lagt ner sitt trollande om de hade haft vettiga personer i sin omgivning att umgås och prata med.

    Jag tänker på tidigare Passagens debattforum, som mer eller mindre förstördes av några troll som fick folk att verkligen råka i luven på varandra, så pass att även det fåtal moderatorer som var kvar gav upp till sist. Jag misstänker att detta var en stor anledning till att Passagen valde att lägga ner debattsidan.


    Så man ska inte ifrågasätta andra på forum? Ska man bara hålla med försvinner väl poängen tycker du inte 

    Hur förstör man en diskussion? Vilka åsikter är ok? Enbart dom du delar eller? 

     
Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.