• Parkblomman1

    Ni som har fått MA - se hit!

    För ett par dagar sedan upptäcktes MA då jag borde ha varit 7+0 och embryot verkar ha sluta växt 5+6. Vilket bör ha varit mellan 29-30 november.

    Jag tog ett gravtest 2 dec dvs 2-4 dagar efter att det slutade växa, se den övre bilden.

    Jag tog ett till test igår eftermiddag, dvs drygt 10 dagar efter embryot slutade växa.
    Se nedre bilden.

    Som ni kan se är gårdagens mycket starkare.

    Hur fungerar det med MA och HCG egentligen? Mina symtom är borta och jag har tänkt att det beror på att HCGt sjunker.
    Jag har läst att HCGt kan vara kvar ett bra tag. Men att det ökar så mycket?

    Jag har inte blödigt något och ska på återbesök i slutet av nästa vecka.

  • Svar på tråden Ni som har fått MA - se hit!
  • Anonym (Inez)

    Jag fick ett MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 10, men hade slutat växa i vecka 6-7. vad jag har förstår så fortsätter kroppen att bete sig som att den är gravid, utsöndra hcg osv utan att det är ett foster som växer. Mitt MA ville inte komma ut av sig själv så jag fick ta cytotec, graviditetstesterna fortsatte att vara positiva ett tag efter att jag hade fått ut allt.

    jag beklagar verkligen ditt MA, det är en tuff sak att gå igenom.

  • cutepenguin

    Jag hade ett MA som upptäcktes i vecka 10 då jag började blöda och fick som mensvärk. Åkte in på kontroll och embryot hade slutat växa i vecka 5-6. Jag upptäckte det ju pga att jag började blöda, och jag blödde ganska exakt en vecka innan embryot kom ut av sig själv. Det är först efter allt är ute som HcG börjar sjunka. Så det är inte konstigt att du fortfarande testar starkt positivt. ❤️ 

    Har du inte börjat blöda innan din återkontroll kommer du få hjälp med att få ut det. 

  • Parkblomman1
    Anonym (Inez) skrev 2023-12-10 08:10:01 följande:

    Jag fick ett MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 10, men hade slutat växa i vecka 6-7. vad jag har förstår så fortsätter kroppen att bete sig som att den är gravid, utsöndra hcg osv utan att det är ett foster som växer. Mitt MA ville inte komma ut av sig själv så jag fick ta cytotec, graviditetstesterna fortsatte att vara positiva ett tag efter att jag hade fått ut allt.

    jag beklagar verkligen ditt MA, det är en tuff sak att gå igenom.


    Tack för svar! Har också uppfattat det som att kroppen fortsätter utsöndra men hade ingen aning att det skulle fortsätta öka så pass mycket.

    Har läst att det kan dröja ganska många veckor till att man får negativt efter att det är ute. 

    Jag kommer nog också behöva hjälp att få ut det. Beklagar även ditt MA❤️
  • Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2023-12-10 08:13:43 följande:

    Jag hade ett MA som upptäcktes i vecka 10 då jag började blöda och fick som mensvärk. Åkte in på kontroll och embryot hade slutat växa i vecka 5-6. Jag upptäckte det ju pga att jag började blöda, och jag blödde ganska exakt en vecka innan embryot kom ut av sig själv. Det är först efter allt är ute som HcG börjar sjunka. Så det är inte konstigt att du fortfarande testar starkt positivt. ❤️ 

    Har du inte börjat blöda innan din återkontroll kommer du få hjälp med att få ut det. 


    Tack för svar!

    Jag fick ett väldigt tidigt missfall för några månader sedan. Där HCGT sjönk snabbt innan blödningen. Blödningen kom drygt 2-3 dagar efter. Är nog bland annat därför jag känner mig så förvirrad när det ökar så mycket och ändå så lång tid efter embryot slutat växa.

    Men då vet jag att det inte är helt galet att det fortsätter öka❤️
  • cutepenguin
    Parkblomman1 skrev 2023-12-10 08:46:44 följande:
    Tack för svar! Har också uppfattat det som att kroppen fortsätter utsöndra men hade ingen aning att det skulle fortsätta öka så pass mycket.

    Har läst att det kan dröja ganska många veckor till att man får negativt efter att det är ute. 

    Jag kommer nog också behöva hjälp att få ut det. Beklagar även ditt MA❤️

     


    Ja, så har jag förstått det i alla fall. Innan mitt var komplett (så att säga) testade jag lika starkt. Det var först efteråt som det började minska. Tog 17 dagar från att embryot kommit ut tills jag fick ett helt negativt test, och fick ägglossning bara någon dag efter det. ❤️ 

Svar på tråden Ni som har fått MA - se hit!