• UlleGull41

    Introvert Blyg

    Är en kvinna på 50 plus som så länge jag kan minnas varit väldigt blyg och även introvert.
    Jag umgås gärna med vänner i små och slutna sällskap utan problem, men blir väldigt obekväm och ävrn trött i större sällskap och tillställningar.
    Nu har min väninna lyckats övertala mig att tacka ja till ett nyråsevent på en stor restaurang där vi bor. Börjar 18-02.00
    Med supé på 5 rätter och alkohol, levande musik och dans.
    Jag är inte den som dricker särskilt mycket och har även haft problem med sömn och utmaning här under hösten. Börjar dock bli bättre.

    Men är så fruktansvärt otaggad på att gå och skulle hellre bara sitta hemma och mysa i soffan med något gott.

  • Svar på tråden Introvert Blyg
  • UlleGull41

    Råka skicka innan jag skrev klart,de jag ville komma till är att jag har sådan ångest och inte alls är sugen att gå,kan ävrn tillägga att mitt stora stöd och make arbetar sent denna kväll och kan ej följs med. Har hinta lite att jag är tveksam om jsg verkligen ska gå,varpå min vän försöker peppa och säga att de ska bli så kul och hur mycket hon ser fram emot detta.
    Är jag konstig som inte tycker nyår är något märkvärdigt och att jag hellre sitter hemma och myser än går ut och festar?

  • Överste Senap

    Du ska göra vad som känns rätt för dig, Hon menar säkert väl och vill dig väl men du känner bäst hur du vill göra.

  • Tecum

    Inte alls konstigt att du inte gillar att ut och festa med en massa människor du inte känner! I synnerhet när du inte har din make med. Jag hade inte gått i motsvarande läge men det är mest för att jag avskyr stora fester.

    Så du ska göra som du känner för och inte för att du är tvungen. Å andra sidan kan det vara en utmaning att klara det själv, och du gör din väninna glad.

Svar på tråden Introvert Blyg