• Tjej9000

    Brutet näsben

    Råkade ut för en olycka i helgen och bröt näsbenet. Mår jättedåligt över detta och oroa mig för hur de kommer bli när de är läkt 😭 är det någon här som snälla kan dela med sig om hur de blev efteråt? läst att de kan bildas en knöl på näsan?? snälla dela me er ❤️

  • Svar på tråden Brutet näsben
  • Tjej9000

    De sa att näsan är knäckt lite till vänster, men de tyckte de va onödigt opererar då en operation gör inte stor skillnad , sen noterade de att ja hade benkross ( va de innebär vet ja inte) på näsbenet och vill göra ny bedömning nu på fredag. för då har mer svullnad gått ner ytterligare. Mina tankar går är de knäckt så ska man väl räta till det oavsett? och inte låta de växa ihop så

  • Tjej9000
    De sa att näsan är knäckt lite till vänster, men de tyckte de va onödigt opererar då en operation gör inte stor skillnad , sen noterade de att ja hade benkross ( va de innebär vet ja inte) på näsbenet och vill göra ny bedömning nu på fredag. för då har mer svullnad gått ner ytterligare. Mina tankar går är de knäckt så ska man väl räta till det oavsett? och inte låta de växa ihop så
  • Anonym (L)
    Tjej9000 skrev 2023-12-13 13:12:22 följande:

    De sa att näsan är knäckt lite till vänster, men de tyckte de va onödigt opererar då en operation gör inte stor skillnad , sen noterade de att ja hade benkross ( va de innebär vet ja inte) på näsbenet och vill göra ny bedömning nu på fredag. för då har mer svullnad gått ner ytterligare. Mina tankar går är de knäckt så ska man väl räta till det oavsett? och inte låta de växa ihop så


    De kan sätta gips/förband så att det förhoppningsvis läker rakare. Min kille har knäckt näsan en gång som yngre, tyvärr åkte han aldrig in med det så det syns att det är ojämnt på ena sidan (benkross, alltså små benbitar som läkt fel). Det är nget man tänker på direkt men det syns när man väl sett det. Prata med läkaren på fredag istället och säg att du vill att de ska försöka fixa till det.
Svar på tråden Brutet näsben