• erikaABC

    Vilka firar du Nyår med?

    Vilka firar du Nyår med? 

    Jag firar med familjen jag bor med.
    Vi brukar göra extra god mat, spela spel och äta godis. Vi tittar på raketer vid 12 och skålar.
    Det brukar vara så stressigt på jul så jag tycker det är ganska skönt med en mysig Nyårsafton hemma med familjen. 
    Hur brukar ni göra ?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka firar du Nyår med?
  • Anonym (/)

    Firar helt själv som vanligt. Fixar lite god mat och kollar på filmer.

  • Eurydike

    Jag firar med vänner. Vi har firat på samma sätt i flera år så jag vet vad som väntar. Vegansk trerätters och något att skåla med. Sedan brukar jag sova över och åka hem dagen därpå. Det är en fin tradition ✨

  • Anonym (Familj och släktingar)

    Alltid med familjen och kanske varannat år med släktingar. I år med familjen i Thailand (bara alla håller sig friska inför avresa). Det ska tydligen vara någon slags familjevänlig nyårsfest på hotellet så det blir säkert bra.

  • Anonym (?)

    Som det ser ut just nu ... ingen. Har varit samma sedan 1999 och det är helt ok.
    Alla runt omkring tyckte det borde varit jobbigt att vara ensam 1999/2000 men nej.
    Lade mig vid 22.00 och tycker inte alls synd om mig själv.
    B.t.w tv:n slocknade vid 21, trodde det var millenie-buggen, hahaha

  • Anonym (Sanna)

    nu förtiden är det alltid med familjen. Jag är 40, har sambo och barn. i bland även med min äldre mor och bror med familj. Tidigare i vuxen ålder (ca 18-28 år) firade jag alltid med vänner. Sedan efteråt blev det med dåvarande partners, tills jag fick min nuvarande familj. 

  • Dexter dot com

    Jag har en fyrverkerirädd hund och bor mitt ute i skogen där det är relativt lugnt så jag är alltid hemma. Vissa år har jag firat med vänner och något år varit frivilligt ensam med hunden. I år kommer några grannar över . 

  • Mandel

    Troligen ensam med sällskap av katten.
    Folk kommer gärna när jag bjuder, men jag blir inte tillbakabjuden så någon nyårsfest har jag då inte lust att ställa till med. 
    Hellre ensam än utnyttjad!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • FridaH89

    Sedan vi fick barn tycker jag det är allra mysigast att vara hemma själv eller vara i sällskap med annan familj med jämngamla barn.Skäms

    Men 12-slaget har jag inte vart ute på sedan min äldsta föddes. Vill hellre sitta brevid barnen i sängen för att de inte ska bli oroliga för alla dånande smällare och raketer!!

  • Eurydike
    Mandel skrev 2023-12-15 08:29:50 följande:

    Troligen ensam med sällskap av katten.
    Folk kommer gärna när jag bjuder, men jag blir inte tillbakabjuden så någon nyårsfest har jag då inte lust att ställa till med. 
    Hellre ensam än utnyttjad!


    Så tråkigt att du känner så, men jag förstår dig. Det är aldrig kul att känna sig utnyttjad. Tur att du har sällskap av katten i alla fall! Djur kan vara riktigt fina vänner. Jag hade en katt som följeslagare under många år. Han var som min skugga.
Svar på tråden Vilka firar du Nyår med?