• Anonym (Emsie)

    Konfirmationspresent

    vår son ska konfirmeras till våren och vi vet inte riktigt vad vi ska ge. Han önskar sig inte något speciellt. Ge mig lite tips 😊


    budget 5-30 000 kr.

  • Svar på tråden Konfirmationspresent
  • Anonym (Emsie)
    Shakira88 skrev 2023-12-14 22:40:06 följande:

    Min dotter fick ett fallskärmshopp av mig. Väldigt uppskattat


    Måste man inte vara 18 åt för det?
  • Anonym (Öhh)

    Finns det verkligen de som konfirmerar sig i modern tid?
    Trodde det var förlegat sedan år tillbaka.

  • Anonym (Emsie)
    Anonym (Öhh) skrev 2023-12-14 22:46:29 följande:

    Finns det verkligen de som konfirmerar sig i modern tid?
    Trodde det var förlegat sedan år tillbaka.


    Det var intre det jag frågade om men alla grupperna blev fullbokade snabbt. det verkar iaf vanligare bland medelklass/övre medelklass.
  • Anonym (Hej)

    5-30000 tusen...
    Då hade jag satsat på körkort till moppe och kanske moppe om intresse finns.
    Annars ge en dator,  ny mobil och spara en stor summa som grund för köp av jil, hus/lgh ek liknande
    Skänk till något bra i hans namn

  • Anonym (Emsie)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-14 23:17:32 följande:

    5-30000 tusen...
    Då hade jag satsat på körkort till moppe och kanske moppe om intresse finns.
    Annars ge en dator,  ny mobil och spara en stor summa som grund för köp av jil, hus/lgh ek liknande
    Skänk till något bra i hans namn


    vi bor i Sthlm och i vårt område är det inte så många ungdomar som har moppe. Den enda som jag verksam har fått moppe blev rånad på moppen första dagen. Jag försöker undvika att köpa saker som ökar rånrisken. Både dator och telefon har han. 


    ja en resa kanske. Han älskar allt som har med Japan att göra. Så kanske en Japanresa.

  • Anonym (Pippi)
    Anonym (Emsie) skrev 2023-12-15 10:59:07 följande:

     


    ja en resa kanske. Han älskar allt som har med Japan att göra. Så kanske en Japanresa.


    Då får ni nog höja budgeten rejält. 
  • Anonym (Emsie)
    Anonym (Pippi) skrev 2023-12-15 14:31:16 följande:
    Då får ni nog höja budgeten rejält. 

    Jag är fullt medveten vad resor kostar Då vi lägger 200 000 kr om året. Jag satte en budget med ganska stort spann eftersom jag inte vill köpa massa dyrt skit som han inte vill ha el behöver. 


    däremot hans del av resa till Japan kostar nog inte mer än 30 000 kr flygbiljetter 10 000 kr. Boende 5000 kr/ natt i 7 nätter. Vi är 5 i familjen så det blir väl 7 000 kr i boende för hans del. Sen tillkommer ju aktiviteter och lite shopping. Mat räknar jag inte eftersom man äter ju hemma också. Sen blir det Ju dyrare eftersom hela familjen ska med.

Svar på tråden Konfirmationspresent