• Jessicabolle

    En sista gång

    Jag och mitt ex va gifta i 10 år. Har 2 barn som är 5 och 8.
    Vårt uppbrott var stormig och nu har det gått 4 år sedan.  Vi har inte setts på 2 år eller pratat.
    Min ex va inte den som ville att vi skulle skilja oss. Han är snäll och en bra pappa. 
    Han har skrivit vid några tillfällen att han förstår att vi aldrig kommer att bli ett par igen men att han vill träffa mig en sista gång.
    Han vill bjuda mig på hotell där vi gifte oss och prata om barnen i en miljö som vi båda gillar. Men han vill att vi också ligger en sista gång för att få en själsligt avslut. Han går hos psykolog och har pratat om det där.

    Vad ska kan vara bra att göra?

  • Svar på tråden En sista gång
  • Anonym (Nej)

    Säg NEJ!! Du ska inte vara någon slags sexuell tröstfunktion för honom, det blir bara ett sexuellt utnyttjande från hans sida.

    Hotellet? NEJ. Prata om barnen? NEJ. Det för ni i så fall hos Familjerätten, om de fortfarande är omyndiga, annars bara NEJ. Ligga?? Absolut NEJ!!

    Han får sköta sina avslut och sin terapi på egen hand!

  • Jessicabolle

    Dessutom så har vi barnen varannan vecka men med mitt jobb så behöver jag ibland hjälp med att mitt ex har dem extra och då ställer han alltid upp lika så om barnen ska till sina aktiviteter och jag inte kan köra så gör han det. 

  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 10:00:08 följande:

    Dessutom så har vi barnen varannan vecka men med mitt jobb så behöver jag ibland hjälp med att mitt ex har dem extra och då ställer han alltid upp lika så om barnen ska till sina aktiviteter och jag inte kan köra så gör han det. 


    Ja men vad bra, men du är inte skyldig att ligga med honom för det.
  • Anonym (Va)

    Det har gått 2 år, han behöver verkligen gå vidare. Du har inga som helst skyldigheter att göra detta för honom. Det kan snarare vara farligt för dig att möta honom.


    vill han prata om barnen och hitta en bra kommunikationsnivå så kan ni göra det via sms eller ett telefonsamtal, men inget annat.

  • Jessicabolle
    Anonym (Va) skrev 2023-12-16 10:35:34 följande:

    Det har gått 2 år, han behöver verkligen gå vidare. Du har inga som helst skyldigheter att göra detta för honom. Det kan snarare vara farligt för dig att möta honom.


    vill han prata om barnen och hitta en bra kommunikationsnivå så kan ni göra det via sms eller ett telefonsamtal, men inget annat.


    På vilket sätt tror du att det kan vara farligt att träffa honom?
  • Anonym (L)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 10:42:22 följande:
    På vilket sätt tror du att det kan vara farligt att träffa honom?
    För att han är man och du är kvinna. Han är ett livsfarligt monster och du är ett oskyldigt offer. I alla fall om du ska lyssna till expertisen på FL-ashback. (Vilket i mångt och mycket är samma sak)
  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 10:42:22 följande:
    På vilket sätt tror du att det kan vara farligt att träffa honom?
    Personen kanske menar rent mentalt. Du dras in i hans drama igen och riskerar att fastna och få stora problem i ditt eget liv, även känslomässigt. Låt honom sköta sina egna problem!
  • Anonym (L)

    Känn efter vad du vill. Har du behov av att prata med honom? Kan du få ut något av ett möte? Du måste inte göra någonting mot din egen vilja för hans skull. 

  • Jessicabolle
    Anonym (L) skrev 2023-12-16 11:06:36 följande:

    Känn efter vad du vill. Har du behov av att prata med honom? Kan du få ut något av ett möte? Du måste inte göra någonting mot din egen vilja för hans skull. 


    Jag har inget behov av att ligga med honom. Vill att vi ska ha en bra kontakt och relation för barnen och det vet jag att han också vill. Vi har suttit på familjerådgivningen några gånger men det har egentligen inte hjälpt. 
    Att han skulle vara ett hot och livsfarligt monster som en annan skrev. Det vet jag att han inte är och han har aldrig skadat mig på något sätt trotts att det var jag som ville skiljas. 
    Det är inte lätt. 
    Han säger att han har svårt att ses och komma vidare om vi inte ses på det sättet han föreslagit. Han tar fullt ansvar för barnen när är hos honom och ställer upp när jag inte kan ha dem på grund av jobb. Så han är en fantastisk pappa.  
    Men när det kommer till mig och honom så håller han sig så långt borta som möjligt från mig för att han säger att det gör för ont och klarar inte det om han som han uttrycker sig får ett fint avslut. 
  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 11:33:34 följande:
    Jag har inget behov av att ligga med honom. Vill att vi ska ha en bra kontakt och relation för barnen och det vet jag att han också vill. Vi har suttit på familjerådgivningen några gånger men det har egentligen inte hjälpt. 
    Att han skulle vara ett hot och livsfarligt monster som en annan skrev. Det vet jag att han inte är och han har aldrig skadat mig på något sätt trotts att det var jag som ville skiljas. 
    Det är inte lätt. 
    Han säger att han har svårt att ses och komma vidare om vi inte ses på det sättet han föreslagit. Han tar fullt ansvar för barnen när är hos honom och ställer upp när jag inte kan ha dem på grund av jobb. Så han är en fantastisk pappa.  
    Men när det kommer till mig och honom så håller han sig så långt borta som möjligt från mig för att han säger att det gör för ont och klarar inte det om han som han uttrycker sig får ett fint avslut. 
    Inse detta: han måste inte alls träffa dig för att kunna gå vidare, särskilt inte på det sätt som han föreslår.

    Om ni ska ha en bra kontakt så är hans förslag verkligen idiotiskt! Hur sjutton tänker han om han tror att ni ska ligga...? Nej, det är 100 % egoism och utnyttjande som jag ser det. Han får bearbeta sina saker med sin terapeut istället.
Svar på tråden En sista gång