• eija76

    Ny relation

    Hur ofta hörs ni i början av en relation?
    Känner mig förälskad och min dejt har uttrycket samma känslor.


    Men jag tycker han hör av sig ofta och är rädd att det ska förstöra mina känslor för honom. Varje dag skickar han meddelanden ett eller flera. Vi har träffats i en vecka bara men chattat under lång tid. Är det så det är i början? Var så länge sen för mig, minns inte. 

  • Svar på tråden Ny relation
  • Dimisi

    Jag tänker att det är under dejting-fasen som man tar reda på just sånt här. Jag tröttnar om kontakten inte är ganska tät och känns spontan. Du är kanske tvärtom. Till slut kommer du att hitta någon som passar med just dig. 

  • Anonym (L)

    Är vanligt att man hörs mycket i början skulle jag säga... Men om du tycker det blir för mycket, tycker jag att du ska säga det. Viktigt med ärlighet. Min kille kunde ringa mig 3 gånger om dagen i början, jag fick till slut säga att jag tyckte vi kunde prata EN gång per dag istället, för att det blev lite för mycket och att jag var rädd att vi inte skulle ha något att prata om när vi hördes så ofta. Han tog till sig det, numera efter 3 år hörs vi fortfarande en gång per dag om det inte är något speciellt som gör att vi hörs mer sällan eller oftare.

  • Anonym (Heja)

    Vet inte om man kan säga att ni är i en relation? Om ni träffats en gång så dejtar ni kanske? 🤔 Men om ni skrev mycket innan så är det ju inte så konstigt om han fortsätter. Se till att dra ditt strå till stacken också så det inte alltid är han som behöver höra av sig 😊

    Om mycket kontakt får dina känslor att svalna så är det nog inte kärlek du känner utan ett pirr som triggas av något annat. Kanske tanken på kärlek? 


     

  • eija76
    Anonym (L) skrev 2023-12-19 12:35:31 följande:

    Är vanligt att man hörs mycket i början skulle jag säga... Men om du tycker det blir för mycket, tycker jag att du ska säga det. Viktigt med ärlighet. Min kille kunde ringa mig 3 gånger om dagen i början, jag fick till slut säga att jag tyckte vi kunde prata EN gång per dag istället, för att det blev lite för mycket och att jag var rädd att vi inte skulle ha något att prata om när vi hördes så ofta. Han tog till sig det, numera efter 3 år hörs vi fortfarande en gång per dag om det inte är något speciellt som gör att vi hörs mer sällan eller oftare.


    Okej bra, är nog rädd bara att han ska vara kontrollerande. Men då är han kanske bara är som folk i stort brukar vara.
  • eija76
    Anonym (Heja) skrev 2023-12-19 12:36:22 följande:

    Vet inte om man kan säga att ni är i en relation? Om ni träffats en gång så dejtar ni kanske? 🤔 Men om ni skrev mycket innan så är det ju inte så konstigt om han fortsätter. Se till att dra ditt strå till stacken också så det inte alltid är han som behöver höra av sig 😊

    Om mycket kontakt får dina känslor att svalna så är det nog inte kärlek du känner utan ett pirr som triggas av något annat. Kanske tanken på kärlek? 


     


    Nej relation är ju ett vitt begrep. Men hypotetiskt i början av en relation. Vi har hörts länge men inte varje dag tidigare endast i perioder då och då.
    Han är nog den bästa jag träffat så kanske bara inte vill bli lurad in i något som sen visar sig vara något annat.

  • Anonym (L)
    eija76 skrev 2023-12-19 12:52:25 följande:
    Okej bra, är nog rädd bara att han ska vara kontrollerande. Men då är han kanske bara är som folk i stort brukar vara.
    Alltså, det KAN ju vara ett kontrollbehov. Märker du att det är så, spring! Det kommer aldrig att bli bättre. 
  • Agda90

    Får någon som har varit i samma relation i närmare 25 år dela med sig?

    Jag och min man ringde och sms varandra flera gånger per dag i början. Vi träffades så mycket vi bara kunde och var någon av oss iväg så hörde vi av oss till varandra dagligen. 

    Om någon av oss åker iväg idag på något hör vi fortfarande av oss till varandra under dagen och om det inte är något speciellt (middag med jobb om man är på t.e.x tjänstresa) då pratar vi gärna på kvällen också. Samtalsämnena tar inte slut för oss

    Alla är olika och det viktiga är att hitta sin balans. 

  • eija76

    Ja det verkar olika. Viktigt kanske se varningstecken om den andra personen blir arg eller konstig om det inte svaras på en gång. Blev lämnad och blockad förut med tidigare dejt, antagligen som straff för att jag inte hade samma tempo som han hade.

Svar på tråden Ny relation