• 96Anonym

    Bruna blödningar/flytningar gravid

    Hej, 

    snälla kan någon ge mig solskenshistorier om att bruna flytningar inte är ett tecken på missfall? 


    Jag har väldigt bruna flytningar utan smärta, upplever att de kom i samband med när jag städade (dammsög och moppade golvet hemma) fick då ont i vänstra sidan av ländryggen.. jag har inte ont längre varken ryggen eller magen, men varje gång jag torkar mig så finns det en brun blödning/flytning. det har pågått sen igår. Jag är gravid vecka 13+5


    Bifogar en bild på hur det ser ut (VARNAR KÄNSLIGA TITTARE). 


  • Svar på tråden Bruna blödningar/flytningar gravid
  • Anonym (Hm)

    Det här med att vara gravid - finns det något som gör en oroligare? Hur mår du nu? Har blödningarna fortsatt eller kan de ha varit relaterade till att du rörde dig? Jag har en 9 månaders bebis här hemma och när jag var gravid med henne fick jag två kraftiga bruna flytningar. Då var jag förvisso i veckan 6 ungefär och precis plussat. Sen vet jag visserligen att en väninnas mamma hade full mens under alla sina tre graviditeter. 

  • 96Anonym
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-19 14:52:10 följande:

    Det här med att vara gravid - finns det något som gör en oroligare? Hur mår du nu? Har blödningarna fortsatt eller kan de ha varit relaterade till att du rörde dig? Jag har en 9 månaders bebis här hemma och när jag var gravid med henne fick jag två kraftiga bruna flytningar. Då var jag förvisso i veckan 6 ungefär och precis plussat. Sen vet jag visserligen att en väninnas mamma hade full mens under alla sina tre graviditeter. 


    ja det kommer lite fortfarande när jag torkar mig.. jag mår bra jag har liksom inte ont nånstans men dom här blödningarna skrämmer mig? är det liksom gammalt blod? 


    så skönt att höra att du trots dina bruna flytningar fick din bäbis🌸 hur länge varade dina flytningar? 

  • Malu84

    Med mitt sista barn blödde jag till och ifrån fram till veck 20 ungefär , både blod och brunt ibland . 


    visade sig att moderkakan låg placerat långt ner nära mynningen men när tiden gick så växte den uppåt , detta kunde skapa problemet 

  • Anonym (Hm)
    96Anonym skrev 2023-12-19 16:43:28 följande:

    ja det kommer lite fortfarande när jag torkar mig.. jag mår bra jag har liksom inte ont nånstans men dom här blödningarna skrämmer mig? är det liksom gammalt blod? 


    så skönt att höra att du trots dina bruna flytningar fick din bäbis🌸 hur länge varade dina flytningar? 


    Vet du, jag vet faktiskt inte riktigt vad det är men definitionen av gammalt blod är ju just att det är brunfärgat. Jag föredrar brunt framför klarrött dock i det här fallet. Då är det inte en färsk blödning som startar. Hur har det gått sedan eftermiddags? Lugnat ner sig ännu? Ingen smärta? 


    Mitt var just bara dom två större som kom och det var väl under loppet av två dagar ungefär. 

  • 96Anonym
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-19 22:03:51 följande:

    Vet du, jag vet faktiskt inte riktigt vad det är men definitionen av gammalt blod är ju just att det är brunfärgat. Jag föredrar brunt framför klarrött dock i det här fallet. Då är det inte en färsk blödning som startar. Hur har det gått sedan eftermiddags? Lugnat ner sig ännu? Ingen smärta? 


    Mitt var just bara dom två större som kom och det var väl under loppet av två dagar ungefär. 


    Jaa hellre detta än klarrött blod! Nu har det lugnat ner sig betydligt mer, kommer bara jätte lite när torkar mig och fortfarande ingen smärta i magen. Har dock lite ont i vänstra skinkan, typ en ischias liknande smärta fast mildare.. kanske foglossning?

    okej då vet jag, men det är också olika från person till person.. 🌸
  • Anonym (Hanna)

    För min del började mitt missfall så. Hade bruna flytningar i 2 dagar innan jag började få ont och började blöda mer. Men samtidigt är det MÅNGA som blöder och graviditeten går bra ändå! ❤️ Så det är verkligen olika.

    Du kan inte boka tid hos gyn och se om de kan se vart blödningen kommer ifrån? Ibland kan det tex vara från moderkaka som ligger och skaver och ger ifrån sig lite blod.

  • OlManH

    Boka tid och kolla upp så du vet.
    Min sambo fick liknande (mer rött dock) i vecka 9-10 (minns inte helt).
    Hade slutat växa i vecka 6 💔

  • 96Anonym
    Malu84 skrev 2023-12-19 19:56:11 följande:

    Med mitt sista barn blödde jag till och ifrån fram till veck 20 ungefär , både blod och brunt ibland . 


    visade sig att moderkakan låg placerat långt ner nära mynningen men när tiden gick så växte den uppåt , detta kunde skapa problemet 


    Ja det låter ju väldigt logiskt!
    Så skönt att det inte var annat och att du fick din bäbis.
  • 96Anonym
    Anonym (Hanna) skrev 2023-12-20 06:46:23 följande:

    För min del började mitt missfall så. Hade bruna flytningar i 2 dagar innan jag började få ont och började blöda mer. Men samtidigt är det MÅNGA som blöder och graviditeten går bra ändå! ❤️ Så det är verkligen olika.

    Du kan inte boka tid hos gyn och se om de kan se vart blödningen kommer ifrån? Ibland kan det tex vara från moderkaka som ligger och skaver och ger ifrån sig lite blod.


    Ringde gyn för att boka tid, men dom tar ej emot mig och säger att jag får avvakta.. Åkte även in till gynakuten men fick samma svar där.. Förstår verkligen inte systemet.. 

    Jag är inne i dag tre och det är jättelite brunflytning nu utan smärta Hjärta
  • 96Anonym
    OlManH skrev 2023-12-20 08:12:54 följande:

    Boka tid och kolla upp så du vet.
    Min sambo fick liknande (mer rött dock) i vecka 9-10 (minns inte helt).
    Hade slutat växa i vecka 6 💔


    Tack för svar!

    Ska försöka boka tid idag, försökte igår men dom tar ej emot mig. Fick till svar att detta är normalt och att jag bara får avvakta Hjärta
  • Anonym (Hanna)
    96Anonym skrev 2023-12-20 08:53:40 följande:
    Ringde gyn för att boka tid, men dom tar ej emot mig och säger att jag får avvakta.. Åkte även in till gynakuten men fick samma svar där.. Förstår verkligen inte systemet.. 

    Jag är inne i dag tre och det är jättelite brunflytning nu utan smärta Hjärta

     


    Har du möjlighet att boka privat och betala för det? Tänker att det eventuellt kan stilla din oro ❤️ 

    Vid mitt missfall sökte jag faktiskt akut dag 3 just för att jag hade så panikont (vaknade mitt i natten). Sökte igen 3 dagar senare pga oro och uppgav då bara att jag blödde och hade ont, och det var inga problem alls att få en tid samma dag. Det varierar säkert mellan regioner.. 

  • OlManH
    96Anonym skrev 2023-12-20 08:55:09 följande:
    Tack för svar!

    Ska försöka boka tid idag, försökte igår men dom tar ej emot mig. Fick till svar att detta är normalt och att jag bara får avvakta Hjärta
    Hoppas allt ser bra ut för er! Och om inte så kommer nya möjligheter!
    Oavsett vad så ta hand om varandra! Man reagerar olika på sorg 💔
  • 96Anonym
    Anonym (Hanna) skrev 2023-12-20 10:42:38 följande:

     


    Har du möjlighet att boka privat och betala för det? Tänker att det eventuellt kan stilla din oro ❤️ 

    Vid mitt missfall sökte jag faktiskt akut dag 3 just för att jag hade så panikont (vaknade mitt i natten). Sökte igen 3 dagar senare pga oro och uppgav då bara att jag blödde och hade ont, och det var inga problem alls att få en tid samma dag. Det varierar säkert mellan regioner.. 


    Jag tänkte göra det, men vi bestämde oss för att åka in tiil akuten och där fick vi se ett hjärta slå, känns så skönt!! Hjärta 

    Och angående flytningarna så ska jag på en undersökning, dom misstänker att det är moderkakan som ligger för lågt ner eller bara blodkärl som har spruckit.
  • 96Anonym
    OlManH skrev 2023-12-20 12:11:28 följande:
    Hoppas allt ser bra ut för er! Och om inte så kommer nya möjligheter!
    Oavsett vad så ta hand om varandra! Man reagerar olika på sorg 💔
    Så söt du är! Hjärta

    Vi åkte in till akuten och där fick vi se ett hjärta slå, så det känns jätteskönt att inte vara orolig. 

    Ta hand om dig, du är bäst!
  • Anonym (Hanna)
    96Anonym skrev 2023-12-20 16:14:17 följande:
    Jag tänkte göra det, men vi bestämde oss för att åka in tiil akuten och där fick vi se ett hjärta slå, känns så skönt!! Hjärta 

    Och angående flytningarna så ska jag på en undersökning, dom misstänker att det är moderkakan som ligger för lågt ner eller bara blodkärl som har spruckit.

     


    Åh vad härligt att höra! ❤️ Glad för er skull och grattis till graviditeten!

  • OlManH
    96Anonym skrev 2023-12-20 16:15:37 följande:
    Så söt du är! Hjärta

    Vi åkte in till akuten och där fick vi se ett hjärta slå, så det känns jätteskönt att inte vara orolig. 

    Ta hand om dig, du är bäst!
    Underbart att höra!
    Hoppas jag får glädjen att uppleva det samma en dag! 
Svar på tråden Bruna blödningar/flytningar gravid