• Kaga

    Vad får era flickor i 5-7 års ålder i julklapp?

    Hur mänga paket ungefär?

    Och vad får dom. Av er föräldrar och andra?

    Blir det mer flera små paket av böcker, barbies, pennor osv, eller större dyrare?

  • Svar på tråden Vad får era flickor i 5-7 års ålder i julklapp?
  • Jemp

    Hon får tre (tror jag, beror på hur vi slår in. skulle kunna göra det som 6 också men då blir det lite osynkat med brodern) från oss och sen från mor- och farföräldrar. 


    Hörlurar, pyssel och hårsaker blir det från oss i år. 

  • Kaga
    Jemp skrev 2023-12-20 17:45:10 följande:

    Hon får tre (tror jag, beror på hur vi slår in. skulle kunna göra det som 6 också men då blir det lite osynkat med brodern) från oss och sen från mor- och farföräldrar. 


    Hörlurar, pyssel och hårsaker blir det från oss i år. 


    Hur gammal är hon? Villet sorts pyssel?

    Och får hon ibland leksaker under året utan att det är jul eller födelsedag?
  • Anonym (Elli)
    Anonym (Y) skrev 2023-12-20 17:53:17 följande:

    Smink och hudvård. Har jag hört. 


    Till en 5-7-åring?!
  • Jemp
    Kaga skrev 2023-12-20 18:01:14 följande:
    Hur gammal är hon? Villet sorts pyssel?

    Och får hon ibland leksaker under året utan att det är jul eller födelsedag?

    5,5. 


    Pärlor och band till halsband etc, i ett par uppsättningar.


    Sällan leksaker faktiskt, men av nån anledning har de massor ändå. Händer nån enstaka gång. Däremot pyssel/böcker/kläder odyl under året. 


    Från släktingar tror jag mer pyssel och ev friluftsutrustning, men är inte säker. 

  • Anonym (Spel)

    Throw, throw burrito sällskapsspelet eftersom hon alltid vill spela det när hon hälsar på hos oss. Hon är 7 år.

  • Kaga
    Jemp skrev 2023-12-20 18:48:53 följande:

    5,5. 


    Pärlor och band till halsband etc, i ett par uppsättningar.


    Sällan leksaker faktiskt, men av nån anledning har de massor ändå. Händer nån enstaka gång. Däremot pyssel/böcker/kläder odyl under året. 


    Från släktingar tror jag mer pyssel och ev friluftsutrustning, men är inte säker. 


    Hur är det med lego , brukar flickor i den åldern ha och bygga med det. Vet att duplo varit poppis då de var mindre iaf.
  • Kaga
    Jemp skrev 2023-12-20 18:48:53 följande:

    5,5. 


    Pärlor och band till halsband etc, i ett par uppsättningar.


    Sällan leksaker faktiskt, men av nån anledning har de massor ändå. Händer nån enstaka gång. Däremot pyssel/böcker/kläder odyl under året. 


    Från släktingar tror jag mer pyssel och ev friluftsutrustning, men är inte säker. 


    Eller de ni verkar ge henne i julklapp är ju inte heller direkt leksaker, utan pyssel, hörlurar osv. Börjar de lämna leksaker då de börjar bli mot 6 år? Tänker typ barbie, leksakshund med ljud osv osv, renodlade leksaker
  • Jemp

    Lego är populärt stundtals. Vet många andra av båda kön som gillar det ännu mer. 


    Leksaker är poppis generellt också, men inte det just min dotter helst väljer ut :) Hon hade blivit glad för det du nämner också dock. 

  • Jemp

    Alla möjliga byggklossar är populärt här hemma, både hos 5- och snart 8 åringen. 


    Gosedjur leks det också en del med, men om du inte är föräldern (tolkar jag det som?) är en liten ?varning? att barnet säkert blir glad, men det har en tendens att vara sånt man har så mycket av att man drunknar i det. 

  • Cereal Killer

    Det blir 8 paket totalt såvitt jag vet. Ett är lite större, ett presentkort på ett köpcentrum, och sen tofflor, hudvård, pärlor, kläder, pennor, minibrands och hennes favoritchoklad.

  • Anonym (Li)

    Gipsfigurer att måla, är det någon som vet om barn gillar det?

  • Aliona
    Anonym (Li) skrev 2023-12-22 10:05:50 följande:

    Gipsfigurer att måla, är det någon som vet om barn gillar det?


    Det tror jag nog, iaf om det är barnvänligt motiv och färger. All form av pyssel brukar vara poppis i den åldern. 
  • Anonym (Myran)

    Dottern nyss fyllda 7år. Av oss kommer hon få enligt egen önskelista från henne

    En bok (handbok för superhjältar)
    En tamagotchi
    Spelet codename disney
    Ett legoset 

    Sen har vi sällskapsspelet ryktet går som hon får tillsammans med sin storebror.

     

Svar på tråden Vad får era flickor i 5-7 års ålder i julklapp?