• Anonym (Ja)

    Hon dumpade mig men vi tvingas bo kvar ihop

    Ok det är så klart inte så enkelt att hon bara dumpat mig. Vi har båda två känt ett tag att det är dött och att vi vill separera. Skillnaden mellan mig och henne är att jag kan tänka mig att ge det ett nytt försök, nu när alla kort är på bordet, men det vill inte hon.

    Då är vi tekniskt sett i ett läge där hon inte vill vara med mig. Problemet är bara att vi har hus ihop och har inte råd att hitta separata boenden under tiden med husförsäljningen.

    Mitt sätt att gå vidare innefattar oftast att bara ta avstånd från människor som inte vill vara med mig. Det innebär att ignorera, ta bort från sociala medier, inte prata och ta avstånd helt enkelt. 

    Men problemet är att vi behöver ses nästintill varje dag och styra med logistik (inga barn men hund och bil). 

    Hur tycker ni att det ska hanteras? 

  • Svar på tråden Hon dumpade mig men vi tvingas bo kvar ihop
  • Anonym (Lilla gumman)

    Gör schema för bil och hund.
    Viktiga datum, någon är bortrest, jobbar över, bilbesiktning mm har ni i en gemensam kalender.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lilla gumman) skrev 2023-12-21 18:43:39 följande:

    Gör schema för bil och hund.
    Viktiga datum, någon är bortrest, jobbar över, bilbesiktning mm har ni i en gemensam kalender.


    Ja visst det praktiska löser vi.

    Mitt problem är dock att mitt sätt att bearbeta en förlust innefattar att kapa alla band med vederbörande, vilket rimmar dåligt med att göra schema o.s.v.
  • Anonym (Mimmi)

    Du är en vuxen människa, agera då vuxet. Ni har hus och hund tillsammans, naturligtvis kan du inte bara kapa alla band för gott. 

  • Anonym (Ha som regel)

    Ha som regel att skall ni dejta andra personer så tar ni inte hem någon. Det är inte speciellt kul att höra genom väggen när exmaken sätter på nån jävla kärring..

  • Tow2Mater

    Ni får ju lösa det praktiska innan ni bearbetar och går vidare. Efter huset sålt kan ni ta de bitarna var för sig.

  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2023-12-22 00:12:22 följande:

    Ni får ju lösa det praktiska innan ni bearbetar och går vidare. Efter huset sålt kan ni ta de bitarna var för sig.


    Vad menar du? Att vi "faktiskt" separerar och gör "slut" när det praktiska är genomfört? 

    Tror inte man kan kräva det av någon även om det hade gett mig ro, i vart fall. Jag känner mig inte direkt sugen på att börja dejta andra eller ligga runt när vi fortfarande har hus, hund och gemensam ekonomi. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-22 18:37:40 följande:
    Vad menar du? Att vi "faktiskt" separerar och gör "slut" när det praktiska är genomfört? 

    Tror inte man kan kräva det av någon även om det hade gett mig ro, i vart fall. Jag känner mig inte direkt sugen på att börja dejta andra eller ligga runt när vi fortfarande har hus, hund och gemensam ekonomi. 
    Menar att ni gör slut men lever i ett limbo utan att vara tillsammans men i samma bostad, men utan att bearbeta och gå vidare tills ni löst allt det praktiska och bor var för sig. Då kan ni börja bearbeta och gå vidare med era liv var för sig.
Svar på tråden Hon dumpade mig men vi tvingas bo kvar ihop