• Anonym (undrar)

    Var det ett sexuellt övergrepp (annan tråd)

    Jag skapade en annan tråd eftersom händelsen i mitt fall var mycket tamare än i den andra tråden och jag vill inte bli jämförd.

    Vill inte säga vart det här utspelade sig, jag hade druckit alkohol men inte mycket bara 2 öl och sedan gått och lagt mig. Jag vaknade av att någon satte sig över mig och pussade mig. Trodde först när jag vaknade att det var min dv. flickvän men det var hennes väninna. Det kändes skumt men samtidigt blev jag väldigt tänd. Jag gjorde ingenting. Sedan gav hon mig oralt men jag fick säga åt henne att sluta nästan direkt för annars hade jag kommit. Då red hon mig istället och jag kom nästan direkt. Kanske 30 sekunder samlag, sedan 30 sekunder i där hon kysste mig. Sedan klev hon av och det hände inte igen.

    Men jag hade inte gått med på det där, eller initierat någonting utan hon gjorde det på mig. Hade hon frågat just då efter att ha kyssts tex. är det möjligt att jag hade sagt ja, men det var aldrig någon fråga. Jag hade väldiga skuldkänslor efteråt för att jag varit otrogen. Var det ett övergrepp?

  • Svar på tråden Var det ett sexuellt övergrepp (annan tråd)
  • Anonym (tulip)

    Den grekiska kören på forumet som annars hade skanderat 'anmäl våldtäkt' om det hade varit omvända könsroller i denna historia lyser med sin frånvaro. 

    Med gällande lagstiftning var det ett övergrepp eftersom hon gick igång med att utföra sexuella handlingar på dig utan att ha säkrat sig ett samtycke innan och du var helt passiv.

  • Anonym (r)
    Anonym (tulip) skrev 2023-12-21 23:06:33 följande:

    Den grekiska kören på forumet som annars hade skanderat 'anmäl våldtäkt' om det hade varit omvända könsroller i denna historia lyser med sin frånvaro. 

    Med gällande lagstiftning var det ett övergrepp eftersom hon gick igång med att utföra sexuella handlingar på dig utan att ha säkrat sig ett samtycke innan och du var helt passiv.


    Ja vi har alla tid att skriva i en tråd just före jul där perspektivet är flippat åt andra hållet, därmed är ämnet fortfarande pågående i en annan tråd
  • Anonym (Oj)
    Anonym (undrar) skrev 2023-12-21 19:48:53 följande:
    Var det ett sexuellt övergrepp (annan tråd)

    Jag skapade en annan tråd eftersom händelsen i mitt fall var mycket tamare än i den andra tråden och jag vill inte bli jämförd.

    Vill inte säga vart det här utspelade sig, jag hade druckit alkohol men inte mycket bara 2 öl och sedan gått och lagt mig. Jag vaknade av att någon satte sig över mig och pussade mig. Trodde först när jag vaknade att det var min dv. flickvän men det var hennes väninna. Det kändes skumt men samtidigt blev jag väldigt tänd. Jag gjorde ingenting. Sedan gav hon mig oralt men jag fick säga åt henne att sluta nästan direkt för annars hade jag kommit. Då red hon mig istället och jag kom nästan direkt. Kanske 30 sekunder samlag, sedan 30 sekunder i där hon kysste mig. Sedan klev hon av och det hände inte igen.

    Men jag hade inte gått med på det där, eller initierat någonting utan hon gjorde det på mig. Hade hon frågat just då efter att ha kyssts tex. är det möjligt att jag hade sagt ja, men det var aldrig någon fråga. Jag hade väldiga skuldkänslor efteråt för att jag varit otrogen. Var det ett övergrepp?


    Du pratade alltså med henne, men du bad inte henne sluta? Varför?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Oj) skrev 2023-12-21 23:22:30 följande:
    Du pratade alltså med henne, men du bad inte henne sluta? Varför?
    Jag borde gjort det, men jag tror själva situationen och att hon gjorde så gjorde mig väldigt tänd. Hade rätt mycket ångest över varför gjorde jag ingenting? Ville jag detta?
  • Anonym (undrar)

    Även att jag kom i, oskyddat stressade jag över. Vet ju inte om hon hade något skydd.

  • Anonym (Oj)
    Anonym (undrar) skrev 2023-12-21 23:48:34 följande:
    Jag borde gjort det, men jag tror själva situationen och att hon gjorde så gjorde mig väldigt tänd. Hade rätt mycket ångest över varför gjorde jag ingenting? Ville jag detta?
    Ja, det verkar ju så. 
  • Anonym (Skillnad)

    Genus är inte ovidkommande i denna situation. Om det varit omvända roller könsmässigt så hade du fått andra svar TS. 


    Att direkt dra slutsatsen att du ville för att du inte sa ifrån direkt hade, om det varit en tjej, kunnat hänvisas till tillståndet freeze. Där man blir så chockad att man tappar handlingsförmågan.

    Men det kan bara hända kvinnor troligen, män är alltid kåta och vill knulla, så mångas slutsats blir helt enkelt att du bara vill komma undan med denna otrohet.

  • Tow2Mater
    Anonym (Skillnad) skrev 2024-01-07 17:19:14 följande:

    Genus är inte ovidkommande i denna situation. Om det varit omvända roller könsmässigt så hade du fått andra svar TS. 


    Att direkt dra slutsatsen att du ville för att du inte sa ifrån direkt hade, om det varit en tjej, kunnat hänvisas till tillståndet freeze. Där man blir så chockad att man tappar handlingsförmågan.

    Men det kan bara hända kvinnor troligen, män är alltid kåta och vill knulla, så mångas slutsats blir helt enkelt att du bara vill komma undan med denna otrohet.


    Tycker du verkligen denna mening visar på ett tillstånd av chock och tappa handlingsförmåga (oavsett könsroll)?

    Det kändes skumt men samtidigt blev jag väldigt tänd. Jag gjorde ingenting. Sedan gav hon mig oralt men jag fick säga åt henne att sluta nästan direkt för annars hade jag kommit.
  • Anonym (Ickejurist)

    Jag skulle säga att pussarna var sexuellt ofredande, men samlaget inte var det eftersom du då var vaken och pratade med henne. Du bad henne sluta med en viss handling (vilket hon gjorde) men inte bad henne sluta när hon övergick till en annan handling. 


    Men jag tycker också att kroppsstorlek tex spelar roll. Var hon tex 20 kg tyngre, mycket starkare än dig och uppträdde hotfullt (genom ord eller ansiktsuttryck) så kanske även samlaget räknas som olagligt eftersom du då var under hot och man kan anta att du var i underläge och inte vågade säga nej. 


    Men oavsett vad lagen säger tycker jag att det var skitfult av henne. Så bär sig en normalt funtad människa inte åt. 

  • Anonym (Ickejurist)
    Anonym (nej) skrev 2024-01-07 17:10:20 följande:

    Inget övergrepp har skett.


    Jo. Det måste väl vara sexuellt ofredande att pussa någon som sover?! 
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ickejurist) skrev 2024-01-07 17:36:26 följande:
    Jo. Det måste väl vara sexuellt ofredande att pussa någon som sover?! 
    Om personen inte med samtycke fullföljt resterande.
  • Anonym (Skillnad)
    Tow2Mater skrev 2024-01-07 17:34:23 följande:
    Tycker du verkligen denna mening visar på ett tillstånd av chock och tappa handlingsförmåga (oavsett könsroll)?

    Det kändes skumt men samtidigt blev jag väldigt tänd. Jag gjorde ingenting. Sedan gav hon mig oralt men jag fick säga åt henne att sluta nästan direkt för annars hade jag kommit.
    Du vet inte hur han reagerade. I detta fall hade han en känsla i situationen och en annan efteråt. Är det inte precis detta vissa kvinnor upplever när dom flera dagar/veckor anmäler personen för våldtäkt?
  • Tow2Mater
    Anonym (Skillnad) skrev 2024-01-07 17:42:56 följande:
    Du vet inte hur han reagerade. I detta fall hade han en känsla i situationen och en annan efteråt. Är det inte precis detta vissa kvinnor upplever när dom flera dagar/veckor anmäler personen för våldtäkt?
    Det är väl känslan just i situationen som ska styra, inte den flera dagar och veckor och år efteråt.
  • Anonym (Skillnad)
    Tow2Mater skrev 2024-01-07 18:34:46 följande:
    Det är väl känslan just i situationen som ska styra, inte den flera dagar och veckor och år efteråt.
    Jag kan hålla med, men så ser det inte ut idag.
  • Anonym (Drillo)
    Anonym (undrar) skrev 2023-12-21 19:48:53 följande:
    Var det ett sexuellt övergrepp (annan tråd)

    Jag skapade en annan tråd eftersom händelsen i mitt fall var mycket tamare än i den andra tråden och jag vill inte bli jämförd.

    Vill inte säga vart det här utspelade sig, jag hade druckit alkohol men inte mycket bara 2 öl och sedan gått och lagt mig. Jag vaknade av att någon satte sig över mig och pussade mig. Trodde först när jag vaknade att det var min dv. flickvän men det var hennes väninna. Det kändes skumt men samtidigt blev jag väldigt tänd. Jag gjorde ingenting. Sedan gav hon mig oralt men jag fick säga åt henne att sluta nästan direkt för annars hade jag kommit. Då red hon mig istället och jag kom nästan direkt. Kanske 30 sekunder samlag, sedan 30 sekunder i där hon kysste mig. Sedan klev hon av och det hände inte igen.

    Men jag hade inte gått med på det där, eller initierat någonting utan hon gjorde det på mig. Hade hon frågat just då efter att ha kyssts tex. är det möjligt att jag hade sagt ja, men det var aldrig någon fråga. Jag hade väldiga skuldkänslor efteråt för att jag varit otrogen. Var det ett övergrepp?


    Möjligen var kyssandet ett övergrepp eftersom det började när du sov, men i övrigt idel självmål. Du hade inte gått med på det, men möjligen sagt ja ändå. Redan där är ditt fall stendött. Att försöka få din otrohet och din ånger efteråt att framstå som ett övergrepp för att du ska må bättre är en taktik som många otrogna tjejer har kört med. Du kön är fel för att den taktiken ska fungera.
    Men det spelar väl ingen roll nu längre, eller hur? Ni är ju inte ihop längre. Varför gick ni isär? Fick exet reda på det?
  • Anonym (Kpa)

    Ja, det var ett övergrepp och jag har varit med om samma sak. Enda skillnaden är att jag var singel, och för packad, så var tvungen att säga åt henne att lägga av. 

Svar på tråden Var det ett sexuellt övergrepp (annan tråd)