• Sunnysoda23

    MISSED ABORTION V10

    Hej ! 

    V 7 + 3  gjorde jag ett VUL men läkaren kunde inte se något tydligt ... fanns heller inga hjärtslag. 

    Jag frågade om det var "tomt" men hon sa "nej nej , men jag ser ett litet embryo som gömmer sig " , sedan sa hon att jag inte alls var i vecka 8 som barnmorskan räknat. 

    Blev bokad på ett nytt VUL om 1 månad , jag bestämde mig då för att boka ett privat ultraljud. 

    Nu är jag i vecka 
    8+5  och under privata ultraljudet  betedde hon 
    sig konstigt , bad mig trycka på olika ställen osv. Till sist sa hon att hon inte kunde se någonting .. dvs. Inget foster/embryo ,ingen gulsäck , inga hjärtslag.

    Hon avslutade med att jag förmodligen fått ett missfall (Missed abortion) 

    Jag kontaktade min barnmorska direkt dom tyckte det lät konstigt och blev själv orolig och skrev en remiss till ultragyn. Där sa dom att jag skulle vänta till onsdag och då ska dom ta ett nytt ultraljud för säkerställa att det stämmer och därifrån får jag göra en medicinsk abort. 

    Jag känner mig helt knäckt och förstörd med.Jag känner ingen ro och rastlöst , ingen koncentration. Dessutom måste jag gå till jobbet , vet inte hur jag ska bearbeta hela processeb. Jobbigt att dom flesta i min närhet vet om min graviditet. 
  • Svar på tråden MISSED ABORTION V10
  • Willsam

    Ja det verkar ju kanske som det inte gått vägen denna gång ❤️ men konstigt att du får så luddiga besked. 
    om det är ma så är ju inte det något som du kunnat styra eller göra nåt åt. Det är ju inte ovanligt att det blir missfall
    det kan ju vara bra att folk i din närhet vet om det, då kan du kanske ventilera din oro o även få stöd samt mer förståelse om varför du inte mår bra just nu ❤️

Svar på tråden MISSED ABORTION V10