• Anonym (Kvävd)

    Dejt som är för mycket

    Hej på er! 


    Jag har sedan ett par veckor träffat en kille som verkligen är jättetrevlig och vi har roligt ihop. Första tiden tyckte jag bara det var gulligt att han skickade så många sms och meddelanden men nu har jag börjat irritera mig på det. Om jag inte svarar på ett sms direkt så kan han skicka flera på raken och ibland skriver han istället på tex Messenger och försöker få kontakt där. Han skriver kanske runt 30 meddelanden om dagen och jag svarar på runt 10. Han är väldigt benägen att träffa mina barn och tjatar mycket om det. Jag tycker det är för tidigt men han menar på att det är dags nu. Han tjatar och tjatar om att träffas jämt och ständigt och jag känner mig kvävd. Hur ska jag säga till honom? Eller ska jag lämna? 

  • Svar på tråden Dejt som är för mycket
  • Anonym (Svar på tal)

    Ta det lugnt. Svara inte på meddelanden direkt, läs dem inte ens. Vänta tills du verkligen har tid och då skriver du ETT meddelande. Säg åt honom att han inte kommer att träffa dina barn förrän ni har varit ett par i minst ett halvår, och då kommer det också ta tid innan ni eventuellt skulle bli ett par, det tar också flera månader. Om han vill ses ofta så säg att du kan tänka dig att ses en, max två gånger i veckan (eller vad du tycker är lagom).

  • Anonym (P)

    Trettio meddelanden om dagen, när man är nyförälskad, låter inte så konstigt. Men resten - jisses! 

    Säg ifrån ordentligt. Och kan han inte ta det så är det nog bara bra att det tar slut. Du behöver en partner som respekterar dig och din roll som förälder.

  • Anonym (Gullet)

    Det är ju inget gott tecken, tyvärr. Att vilja gå snabbt fram i relationens början är en av de första varningssignalerna för misshandelsrelationer (det måste så klart inte bli så, men det är vanligt förekommande just bland såna personer). 


    En kompis träffade en kille en gång som var väldigt på hugget. Bjöd henne på resor, hörde av sig jätteofta, tittade på en tomt där de skulle bygga hus (efter typ 3 månader ihop) mm. När hon gjorde slut blev han helt knäpp. Stod på gatan utanför hennes hus och skrek om nätterna, bankade på dörren mm. 


    Jag har ändå känslan av att hon hann avsluta i hyfsad tid. Hon hade vänner och hälsan i behåll. 


    Träffa mina barn hade en ny kille till mig inte fått göra på många månader. Jag tycker att du resonerar helt rätt. 

    www.varningstecken.n.nu 

  • Anonym (Kvävd)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2023-12-30 16:59:41 följande:

    Ta det lugnt. Svara inte på meddelanden direkt, läs dem inte ens. Vänta tills du verkligen har tid och då skriver du ETT meddelande. Säg åt honom att han inte kommer att träffa dina barn förrän ni har varit ett par i minst ett halvår, och då kommer det också ta tid innan ni eventuellt skulle bli ett par, det tar också flera månader. Om han vill ses ofta så säg att du kan tänka dig att ses en, max två gånger i veckan (eller vad du tycker är lagom).


    Jag testar just nu ditt förslag, att inte läsa meddelanden och avvakta med att svara. Tyvärr verkar han bli ännu mer desperat då, han har nog skrivit ett tiotal sms sen jag svarade tidigare idag och han ringer och ringer. Jag har förklarat för honom att jag inte alltid har telefonen i närheten och att jag inte alltid kan svara direkt pga jobb osv men han verkar inte förstå.
  • Anonym (Sara)

    Stalkerbeteende. Jag hade sagt att jag inte är intresserad längre. 

  • Anonym (ABC)

    Stalkerbeteende, 30 meddelande på en dag, obehagligt

  • Lånehajen

    Ni låter som att ni är väldigt olika. 30 meddelanden behöver inte vara konstigt om ni t ex chattar. Men om du känner dig kvävd är det förstås inte bra. Prata med honom.

  • Anonym (Lämna)

    Det här är JÄVLIGT dåliga tecken, TS. Att han ens ska säga att det är dags att träffa dina barn (det avgör DU) och att stalka dig så. Jag tycker att du ska lämna och jag hoppas att du gör det. Du kan få ett helvete annars.

  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Kvävd) skrev 2023-12-30 18:56:03 följande:
    Jag testar just nu ditt förslag, att inte läsa meddelanden och avvakta med att svara. Tyvärr verkar han bli ännu mer desperat då, han har nog skrivit ett tiotal sms sen jag svarade tidigare idag och han ringer och ringer. Jag har förklarat för honom att jag inte alltid har telefonen i närheten och att jag inte alltid kan svara direkt pga jobb osv men han verkar inte förstå.
    Bara att fortsätta på samma sätt. Han kanske inte fattar men du kanske måste göra dig av med honom ändå i slutänden.
Svar på tråden Dejt som är för mycket