• Anonym (Pernilla)

    Barnlängtan

    Hej några fler på 45 + som ska försöka få tillökning? Har inga barn sedan tidigare, har slutat med p piller för tre månader sedan så hoppas på ett plus snart! Ska vi följas åt?

  • Svar på tråden Barnlängtan
  • Anonym (Anna)

    45 och försöka få barn.. ledsen men chanserna är minimala, du får inte ens göra ivf i den åldern eller adoptera. 


    Men hoppas du är superfertil och får till det!

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Pernilla) skrev 2023-12-30 16:48:34 följande:
    Barnlängtan

    Hej några fler på 45 + som ska försöka få tillökning? Har inga barn sedan tidigare, har slutat med p piller för tre månader sedan så hoppas på ett plus snart! Ska vi följas åt?


    Har ni gjort en fertilitetsutredning?
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-30 17:59:39 följande:
    Har ni gjort en fertilitetsutredning?

    Har försökt ett tag så kanske blir det om vi inte lyckas få till det nu inom tre försök till. Det är väl inom ett år man bör göra det? Allt är så nytt för mig, vi har inte känt oss helt redo förrän nu. Nu är längtan starkare än någonsin och hoppas bara att det går vägen. Hur ser din resa ut? 

  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-30 17:48:16 följande:

    45 och försöka få barn.. ledsen men chanserna är minimala, du får inte ens göra ivf i den åldern eller adoptera. 


    Men hoppas du är superfertil och får till det!


    Nja, det är väldigt individuellt! Det finns kliniker som tar emot oberoende av ålder. Men vill försöka helt på naturlig väg först såklart! Inbillar mig att det är det bästa alternativet! 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Pernilla) skrev 2023-12-31 21:53:48 följande:

    Har försökt ett tag så kanske blir det om vi inte lyckas få till det nu inom tre försök till. Det är väl inom ett år man bör göra det? Allt är så nytt för mig, vi har inte känt oss helt redo förrän nu. Nu är längtan starkare än någonsin och hoppas bara att det går vägen. Hur ser din resa ut? 


    Snabbar än dtt år vid din ålder. Sett till fertilitet generellt ät du ju bede på låga chanser stt lyckas.

    Jag har 2 barn som blev till naturligt när jag var 38 och 40.
  • Anonym (Svårt?)

    Kan ju vara svårt/omöjligt för en kvinna att få barn i denna åldern .

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-31 23:11:30 följande:
    Snabbar än dtt år vid din ålder. Sett till fertilitet generellt ät du ju bede på låga chanser stt lyckas.

    Jag har 2 barn som blev till naturligt när jag var 38 och 40.
    *är du ju nere ska det stå.

    Men ja, vid 45 kan det vara väldigt svårt. Så om det är en seriös tråd och du verkligen vill ha barn så kanske du bör vända dig utomlands?
Svar på tråden Barnlängtan