• Helda1234

    Baksmälla eller magsjuka?

    Hej! Drack vin på nyårsafton här hemma, blev några glas. Slarvat lite med att äta men fick i mig en paj under kvällen. 
    Vaknar igår morse runt 8 av att jag mår illa och måste kräkas, sen var det kört ända fram mot sju, åtta på kvällen. Överdriver inte om jag säger att jag kräktes med max 5 minuters intervall hela dagen, försökte dricka vatten emellan men räckte med att bara fukta läpparna så var det kört igen. Såklart väldigt skakis och på det fick jag feber. Känslan av att sitta på toaletten och samtidigt kaskadkräkas i handfatet, urk. Efter ca 12 timmar upphörde äntligen kräkningar och jag fick i mig hela 2 piggelin. Inatt vaknat pga feber, sjöblöt men ändå frusen, huvudvärk och öm i hela kroppen. Idag ingen aptit direkt men fått I mig lite fil o flingor med banan. Febern är kvar men gått ner något, ont i magen men kräks tack o lov inte. Kan en baksmälla verkligen vara så intensiv med kräkningar, feber etc eller ska jag utgå från magsjuka/matförgiftning? Aldrig upplevt på detta sättet 🙈

  • Svar på tråden Baksmälla eller magsjuka?
  • Fjäril kär

    Låter som vinterkräksjukan,  den når sin kulmen just under nyåret då många trängs i affärer och träffas i stora sällskap.  

  • Anonym (Em)

    Varför skulle du bli så sjuk av några glas vin? Uppenbart att det beror på sjukdom. 

Svar på tråden Baksmälla eller magsjuka?