• Anonym (?)

    Ska man ge sig ut på Tinder om anledningen att man inte gör det är för att man hoppas på att få exet tillbaka?

    Min exflickvän dumpade mig och vi bor fortfarande ihop. Jag fungerar som så att jag behöver någon annan för att glömma en annan. Det är så jag fungerar. För att släppa mitt ex behöver jag alltså träffa någon mer intressant. 

    Men, mitt dilemma nu är att vi bor ihop och jag går därför runt och jag hoppas på att hon ska ändra sig. Av den anledningen ger jag mig heller inte på t.ex. Tinder. 

    Tycker ni att man ska undvika dejta andra för att man går runt och hoppas på att en ex ska ändra sig och vilja ha en tillbaka?

    Hur tror ni jag kommer känna mig av att gå ut på Tinder?

  • Svar på tråden Ska man ge sig ut på Tinder om anledningen att man inte gör det är för att man hoppas på att få exet tillbaka?
  • Anonym (K)

    Bestäm dig först! Men, hon lär inte vilja ha dig tillbaka. Flytta ut först innan du börjar fula dig med dejtingappar.

  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2024-01-02 20:31:00 följande:

    Bestäm dig först! Men, hon lär inte vilja ha dig tillbaka. Flytta ut först innan du börjar fula dig med dejtingappar.


    Vad menar du med bestäm dig? 

    NU vill jag ha tillbaka henne. Men, jag vet också precis hur jag kan gå vidare. Jag väljer dock att inte gå vidare, för att jag HOPPAS att hon ändrar sig.

    Det känns ju fel, oavsett vad jag bestämmer mig för eller inte. 

    Så varför ska jag flytta ut först innan jag börjar använda dejtingappar?
  • Anonym (?)
    Limajo skrev 2024-01-02 20:40:47 följande:

    Hur länge sen var det hon gjorde slut?


    En månad sedan, hurså?
  • Anonym (??)

    Nej, då kommer du ju aldrig gå vidare. Hitta någon du älskar istället för att känna att du alltid måste ha en tjej

  • Anonym (Bråttom?)

    Tycker inte att man ska ge sig ut på Tinder så länge man bor tillsammans. Låter som en väldigt dålig idé för alla inblandade parter. Så bråttom kan det omöjligt vara.

  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2024-01-02 20:35:48 följande:
    Vad menar du med bestäm dig? 

    NU vill jag ha tillbaka henne. Men, jag vet också precis hur jag kan gå vidare. Jag väljer dock att inte gå vidare, för att jag HOPPAS att hon ändrar sig.

    Det känns ju fel, oavsett vad jag bestämmer mig för eller inte. 

    Så varför ska jag flytta ut först innan jag börjar använda dejtingappar?
    Antingen vill du ha tillbaka henne och försöker jobba för det och då ger du fan i apparna. Eller så bestämmer du dig för att gå vidare, flyttar ut och först DÅ sätter du igång. Varför vänta? För att det är ett totalt svinigt beteende att hålla på med andra medan man fortfarande bor med exet, fult både mot henne och de andra.

    Ursäkta, men jag börjar ana varför du är singel om du inte förstår den enkla saken.
  • Anonym (?)
    Anonym (Bråttom?) skrev 2024-01-02 20:46:01 följande:

    Tycker inte att man ska ge sig ut på Tinder så länge man bor tillsammans. Låter som en väldigt dålig idé för alla inblandade parter. Så bråttom kan det omöjligt vara.


    Varför? Som om inte hon redan har någon eller några hon är intresserad av och säkert snackar med. 

    Varför ska jag vara celibat för hennes skull?
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2024-01-02 20:46:42 följande:
    Antingen vill du ha tillbaka henne och försöker jobba för det och då ger du fan i apparna. Eller så bestämmer du dig för att gå vidare, flyttar ut och först DÅ sätter du igång. Varför vänta? För att det är ett totalt svinigt beteende att hålla på med andra medan man fortfarande bor med exet, fult både mot henne och de andra.

    Ursäkta, men jag börjar ana varför du är singel om du inte förstår den enkla saken.
    Men jag har försökt. Jag har bönat och bett. Hon har bestämt sig. Hon vill inte. Varför ska jag hoppas?
  • Limajo
    Anonym (?) skrev 2024-01-02 20:42:04 följande:
    En månad sedan, hurså?
    En månad är kort tid. Om du bara hoppar på ett rebound förstör du möjligheten att reflektera över relationen och lära dig något av den. Ordna med att flytta isär och landa i dig själv, sen kan du dejta igen.
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2024-01-02 20:47:51 följande:
    Men jag har försökt. Jag har bönat och bett. Hon har bestämt sig. Hon vill inte. Varför ska jag hoppas?
    Vänd på saken - varför har du inte flyttat än??
  • Anonym (Bråttom?)
    Anonym (?) skrev 2024-01-02 20:47:02 följande:
    Varför? Som om inte hon redan har någon eller några hon är intresserad av och säkert snackar med. 

    Varför ska jag vara celibat för hennes skull?
    Jag har ju skrivit det. För att ni bor tillsammans. Vem fan vill inleda något med en snubbe som fortfarande bor med sitt ex?

    Och för att du inte kommit över ditt ex. Det är inte farligt att vara singel ett tag. Det är inte farligt att ha lite hjärtesorg. Du mår säkert bra att landa lite.
  • Anonym (M)

    Det kan hjälpa att hitta nya ligg men det hjälper bara för stunden. Det tar nåt år innan man är redo för något nytt seriöst. Men det är inte det minsta fel att hitta ligg. Hur mycket det hjälper är en annan fråga.

  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2024-01-02 20:47:02 följande:
    Varför? Som om inte hon redan har någon eller några hon är intresserad av och säkert snackar med. 

    Varför ska jag vara celibat för hennes skull?
    Inte för hennes skull utan för din skull
  • Anonym (Dumpad)

    Jag är också dumpad och föll tillbaka i mitt tidigare tinderbeteende oroväckande snabbt.
    To get over a man you need to get under another försökte jag köra med. Funkar inte. Vill bli jättekär igen men jag är fastlåst vid min tidigare kille, kan inte släppa in någon annan.  Har också bönat och bett trots att jag förstår att det bara gör det värre.

    Tvek på om det är ok så länge ni bor ihop men så länge du inte är ute efter nåt seriös och tydlig med det så borde det ju inte vara nåt problem att börja ligga igen. Sex är ju en drift så att säga. Men inled inte ett nytt förhållande. 
    Hur länge var ni ihop?

  • Anonym (Sanna)

    Kan förstå känslan att vilja ut och hitta någon ny att hångla upp eller krama om. Jag känner igen mig så väl i din beskrivning. Har precis blivit dumpad och känner nu ett starkt begär över att komma över honom. Men denna gången ska jag hålla i. Jag har kommit fram till att jag gör så för att det är lättare att gå vidare då men också för att jag inte tycker om att vara ensam.
    Nu ska jag våga vara själv. Som någon annan skrev, låta det ta tid och läka mina sår.

    Vill hon inte ha dig så förtjänar hon inte dig. Varför varför förtjänar du att vara ihop med någon som inte vill vara med dig?
    Kärleken ska vara enkel om den finns där.

    Nej våga vara själv !! Det tänker jag försöka vara även om hjärtat är brustet och mitt begär försöker motarbeta mina klocka tankar.

  • Geometri12345

    Jag tycker inte att det är rätt mot den nya relationen att du fortfarande bor ihop med ditt ex. Det är bättre för alla - dig själv, ditt ex och din potentiella nya relation - om du först kommer över ditt ex och någon av er flyttar ut. Sen börjar du dejta. Det finns inga genvägar i hjärtesorg. 

  • Anonym (Ja)

    Ja jag tycker du ska undvika tinder för du riskerar att skada någon annan om du inte reder ut dina känslor runt att din förra relation tog slut.
    Jag tycker du ska hålla dig borta från tinder för du fortfarande bor ihop med ditt ex och det är färskt. Ingen vill hamna mitt i ert drama  och behöva agera hobbypsykolog till någon man hoppades på romantik med.

  • Anonym (Bobo)

    Hon har gjort slut och då är det slut. Så något nytt för stunden kan du med gott samvete leta om du vill, något nytt seriöst kanske du ska fundera på om det passar riktigt än eller om du kanske ska vänta ett litet tag till åtminstone? Men som sagt, det är slut och då gör du som du vill.

Svar på tråden Ska man ge sig ut på Tinder om anledningen att man inte gör det är för att man hoppas på att få exet tillbaka?