• Jjjjjllo

    Extremt ömma bröst

    Hej, jag har under dom 2 närmaste veckorna haft så extrmt ont i mina bröst har varit gravid tidigare o det är exakt samma känsla. tagit test men visat negativt, är i båda brösten, undrar bara vad kan detta bero på jag väntar min mens slutet av veckan/ nästa vecka  så kn Nt va pga d för d pågått så länge, kan Nt va pga ägglossning för d hållit på så länge, JAG BLIR GALEN kan Nt ha bh ligga på mage eller röra vid dom. 
    nån som vet vad det kan vara? 


    har även andra grav symptom men som sagt testet är negativt o om har symptom o d skulle vara nått så hade den väll visat positivt? 

  • Svar på tråden Extremt ömma bröst
  • Geometri12345

    Det är vid mensens första missade dag du ska ta gravtest. Du är för tidigt ute. 

    Vänta tills du kan ta gravtest. 

    Sådant här besvär med bröstvårtorna kan vara allt från överkänslighet mot tvättmedlet, PMS, graviditet till bröstcancer (men eftersom du har det i båda bröstvårtorna är bröstcancer inte troligt), så ta det lugnt nu och vänta en vecka.

    Har det inte förbättrats till om en vecka och du fortfarande har ett negativt gravtest då, så ta kontakt med vårdcentralen direkt för att gå en utredning. 

  • Geometri12345
    Geometri12345 skrev 2024-01-05 21:29:25 följande:

    Det är vid mensens första missade dag du ska ta gravtest. Du är för tidigt ute. 

    Vänta tills du kan ta gravtest. 

    Sådant här besvär med bröstvårtorna kan vara allt från överkänslighet mot tvättmedlet, PMS, graviditet till bröstcancer (men eftersom du har det i båda bröstvårtorna är bröstcancer inte troligt), så ta det lugnt nu och vänta en vecka.

    Har det inte förbättrats till om en vecka och du fortfarande har ett negativt gravtest då, så ta kontakt med vårdcentralen direkt för att gå en utredning. 


    Rättelse: ömmande bröst, inte ömmande bröstvårtor.
  • Jjjjjllo
    Geometri12345 skrev 2024-01-05 21:31:28 följande:
    Rättelse: ömmande bröst, inte ömmande bröstvårtor.

    Tack för svar vet man ska vänta med testet men tänkte om jag möjligtvis hade ägglossning tidigare eller så, för hört innan att om man är tidigt gravid och har symtom så kommer testet vara positivt om det skulle va nått annars är det inte grav symp. använder samma tvättmedel som jag gjort i flera år och allt är annars som normalt på den delen, 
    har även andra konstiga symptom som haft innan när vart gravid och drömde igår natt att jag va gravid, vaknar flera gånger per natt för att kissa, vaknar pga är sugen på nått, vakna o va så sjukt sugen på kexchoklad med Philadelphia ost på för drömde om det vem vill ens äta det Haha? ömma bröst mår lite smått illa då och då (inte jätte mycket) allt är bara så konstigt att har alla symtom men testet är negativt. vi försöker inte heller att bli gravida så är inte att jag verkligen hoppas på det så börjar inbilla mig symptom. 
    är 22 så klimateriket kan d Nt heller va läst man kan ha vissa sånna symptom när klimateriket kommer.
    är så förvirrad kan kroppen tro man är gravid fast man inte är det?
    kan det va nån obalans i hormonerna men vrf skulle jag få grav symp av d? 


    får vänta på mensen och hoppas kroppen blir återställd efter det 

  • Jjjjjllo


    Uppdate testa en till o nu ser jag faktiskt ett svagt streck, syns mkt mer i verkligheten än på bild 
    så kanske e nått ändå men vrf har jag fått symptom så tidigt? 
  • Jjjjjllo


    Uppdate efter 3 paket tester så fick jag en solklar gravid t slut, men varför fick jag symtom så tidigt Och så starkt Aldrig varit med om det tidigare, och om det skulle varit dubbel trubbel som symtomen kom så tidigt så bör väll d varit dubbel hormoner och testerna varit ännu snabbare positiv? 
Svar på tråden Extremt ömma bröst