• ulderborna

    Mammografi väntan

    Hej! 
    jag var på mammografi i torsdags då jag har uträckt svullnad och knölighet i mitt högra bröst. Ammar inte och äter inte något preventivmede. jag är så nervös och står inte ut med tanken att behöva vänta!! 


    ni som gjort mammografi, hur länge behövde ni vänta på svar?? Och fick ni det via brev eller på telefon. 


    skulle uppskatta så mycket om ni skrev till mig. Min ångest tar död på mig.. 

  • Svar på tråden Mammografi väntan
  • blomman 2

    Jag fick mitt svar via posten och det kom efter ca 1 vecka.

    För 16 år sedan upptäckte jag en knöl i mitt bröst och blev genast samma dag skickad till en läkare för undersökning då jag tog upp det med min barnmorska vid en vanlig rutinkontroll.
    De kunde svara att de kände en 3 cm stor knöl.
    Dagen efter kom jag till sjukhuset där vi bor och de gjorde både ultraljud ( läkaren konstaterade genast att det inte var något oroande) och det gjorde även en slags punktur av knölen.

    Fick svar via brev att det inte var något och det lustiga var att när dem gjorde punkturen dvs sög upp vävnad genom något som såg ut som en spruta så försvann knölen.

    Det känns som att hade det varit något borde de ha kontaktat dig genast. 


    Hoppas att mina rader har kunnat lugna dig❤️

  • ulderborna
    blomman 2 skrev 2024-01-07 01:01:07 följande:

    Jag fick mitt svar via posten och det kom efter ca 1 vecka.

    För 16 år sedan upptäckte jag en knöl i mitt bröst och blev genast samma dag skickad till en läkare för undersökning då jag tog upp det med min barnmorska vid en vanlig rutinkontroll.
    De kunde svara att de kände en 3 cm stor knöl.
    Dagen efter kom jag till sjukhuset där vi bor och de gjorde både ultraljud ( läkaren konstaterade genast att det inte var något oroande) och det gjorde även en slags punktur av knölen.

    Fick svar via brev att det inte var något och det lustiga var att när dem gjorde punkturen dvs sög upp vävnad genom något som såg ut som en spruta så försvann knölen.

    Det känns som att hade det varit något borde de ha kontaktat dig genast. 


    Hoppas att mina rader har kunnat lugna dig❤️


     


    Tack tack tack tack för att du svarade och tack för att du delade med dig av vad du var med om. Skönt att det inte var någon fara för din del.Hjärta 


    jag hoppas verkligen inte det är något, men är så fruktansvärt orolig så det finns inte.. Gråter

  • Lynx123

    Brukar cs en vecka och jag tror att det vanligaste är brev på posten, men det kan variera från kommun till komnun.

  • ulderborna
    Lynx123 skrev 2024-01-07 06:46:17 följande:

    Brukar cs en vecka och jag tror att det vanligaste är brev på posten, men det kan variera från kommun till komnun.


    Tack snälla för ditt svar Hjärta
  • blomman 2
    ulderborna skrev 2024-01-07 01:37:34 följande:

     


    Tack tack tack tack för att du svarade och tack för att du delade med dig av vad du var med om. Skönt att det inte var någon fara för din del. // Hjärta 


    jag hoppas verkligen inte det är något, men är så fruktansvärt orolig så det finns inte.. Gråter


    ❤️🙏
Svar på tråden Mammografi väntan