• UlleGull41

    KRIG

    Så vad tror ni nu allihopa här inne? Idag kom de ut på nyheterna att vi svenskar ska förbereda oss på att de kan bli krig här.

    Är nu förbereda för en eventuell katastrof och vad tror ni? 
    Särskilt frågar jag dem som var helt inställda på att risken inte fans när kriget i Ukraina drog i gång.
    Känner ni er lika säkra idag?

  • Svar på tråden KRIG
  • Tecum

    Krigsrisken har inte varit så stor sedan WW2. Putin är helt klart inte mentalt frisk, vilket jag påpekade redan när kriget inleddes.

    Så jag vill också veta vad alla de (läs SD-are) som avfärdade krigsrisken då tycker idag.

  • Dr Nail

    De glömde att nämna på nyheterna att det också, när som helst KAN komma en asteroid och släta ut oss alla. Är du förberedd för detta?

  • FillippaFL

    För det första så var det någon som skrev ett inlägg om detta igår. Med samma ord, vilket får mig att fundera över anledningen till det.

    För det andra vill jag gärna att TS länkar till nyheten.

  • Tukt

    Vare sig trådstarten eller ärligt menad eller skriven utifrån propagandister i Rysslands ledband, så gör de här trådarna Sverige illa. Kanske inte jättemycket, men ändå.
    Det är nu tredje, eller fjärde tråden på ett dygn, där det öppnas ett spelrum för att sprida ryska nationalsim och krigshets på Familjeliv.
    Det är inte helt optimalt...

  • RaYzLeR

    Hur ska ryssarna ta sig till Sverige? Med fartyg? Det låter lite omständigt. Har dom så många fartyg?

    Jag tror nog inte att det blir krig. Ryssland har fullt upp med Ukraina.

  • TvillingmammaVästgöte
    Tukt skrev 2024-01-08 17:08:26 följande:

    Vare sig trådstarten eller ärligt menad eller skriven utifrån propagandister i Rysslands ledband, så gör de här trådarna Sverige illa. Kanske inte jättemycket, men ändå.
    Det är nu tredje, eller fjärde tråden på ett dygn, där det öppnas ett spelrum för att sprida ryska nationalsim och krigshets på Familjeliv.
    Det är inte helt optimalt...


    Ststsministern häll föredrag idag om att vi måste vara beredda att försvara Sverige med våra liv. Medborgarskapet är ingen resehandling sa han. Syftet med att lyfta detta, sa statsministern är att förklara för alla att det nu är farligt på riktigt. 


    Det är svenska regeringen och ÖB som ligger bakom denna informationskampanj, inte ryssarna. Otroligt att ni inte förstår det. 

    Läser ni inte på SVt.se? Läser ni inte tidningar? 

    På SVT Nyheter kan ni just nu läsa en artikel: Därför varnar regeringen och ÖB för krig. 

  • November Rain
    RaYzLeR skrev 2024-01-08 17:17:07 följande:

    Hur ska ryssarna ta sig till Sverige? Med fartyg? Det låter lite omständigt. Har dom så många fartyg?

    Jag tror nog inte att det blir krig. Ryssland har fullt upp med Ukraina.


    De skjuter nog robotar då i första hand och spioner som redan är här, de spränger väl kritisk infrastruktur som elförsörjning och sånt.
Svar på tråden KRIG