• Yaay87

    Namnet Lydia

    Vad tycker ni om namnet Lydia? Vad får ni för associationer? 😊

  • Svar på tråden Namnet Lydia
  • Anonym (K)

    Som gjort för sexlekar som UG! Skål Eller allmänt mannens lilla lydiga flicka.

  • Anonym (Ella)

    Fint namn :) tjejkompisens dotter heter Lydia. Så jag tänker på henne och hon är en riktig goding 🥰

  • Anonym (Dumt)

    Tänker också klamydia. Skulle aldrig döpa ett barn till något som så uppenbart rimmar på sådana ord.

  • Anonym (Lydia)

    Jag har aldrig blivit kallad för klamydia fast där emot så jag jag blivit kallad för olydiga Lydia 

  • Anonym (Bk)

    Vet bara en Lydia och hon är lika purehearted som en skänk från ovan.

  • Kirenaj68
    Anonym (K) skrev 2024-01-10 15:16:09 följande:

    Som gjort för sexlekar som UG! Skål Eller allmänt mannens lilla lydiga flicka.


    Säger mer om dig än om namnet...
  • Anonym (K)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-10 21:17:55 följande:
    Säger mer om dig än om namnet...
    Ja jag vet att du är pryd. Nödvändigt att lufta det eller?
  • Cathariiina

    Jag tycker att det är ett fint namn i andra länder. Klassiskt, feminint, härstammande från en av de gamla kulturerna (det antika Grekland). MEN jag tycker inte heller om associationen till "lydiga", som lätt dyker upp i Sverige.

    Vad säger du om Lavinia eller Letitia? De känns liknande. Eller naturligtvis bibliska namn som Marta, Hanna, Rut och Rakel, men de är inte lika fina (enligt mig då).

  • Anonym (Bananmilkshake)

    Jag tycker att det är ett supervackert namn och står själv och velar mellan det och Lilian till min dotter som ska födas i mars.

Svar på tråden Namnet Lydia