• SolrosenH

    Barnlängtan är bara förnamnet

    Jag har en dotter på 4 år med en annan kille än den jag lever med idag. 
    Min nya partner vill oxå ha barn.
    Det stora kruxet i kråksången just nu är att jag studerar och borde bli klar med det innan jag blir gravid igen. Jag kommer vara klar med studierna våren 2025. Om ca ett år. 


    Många kanske tycker att det är ju inte lång tid.
    Det är det inte. Men jag skulle ju behöver börja jobba på heltid efter studierna för att få en bra föräldrapenning när jag är mammaledig. Och jag vill inte starta ett arbete och sedan, ?tack för fast tjänst, nu går jag på mammaledighet?.
    Jag tror många av er förstår.

    Dela gärna berättelser, tankar, vad ni tror och tycker. Tack

  • Svar på tråden Barnlängtan är bara förnamnet
  • Anonym (f)

    Med killen som du får ångestattacker av för att han inte rör dig, nej det vore dumt

  • Anonym (mannen)

    Så, du har en sambo som inte rör vid dig och skyller på trötthet för att han tolkar ditt närhetsbehov som sexinviter, och då får ångest av att att han inte rör vid dig, men du tänker att han helt plötsligt vill knulla för att alstra barn, men inte bara för att som män i allmänhet vill, och att det ska funka att leva så med en bebis?

    Jag röstar för att ni gör slut så du kan hitta någon som inte ger dig ångest för att han inte rör vid dig, och han kan hitta någon som han inte behöver skylla på trötthet för att han inte vill ligga.

Svar på tråden Barnlängtan är bara förnamnet