• Anonymprivat

    Vill göra abort

    Hej!

    undanber elaka kommentarer då jag redan mår väldigt dåligt.

    jag är gravid i vecka 11 och jag vill verkligen inte ha barnet. av Olika anledningar kan jag inte säga till min pojkvän att jag vill göra abort. Har försökt att få missfall sen jag fick reda på graviditeten genom att dricka olika teer, saffran och diverse hemmakurer utan något resultat. Jag har panik och abort på sjukhus är inget alternativ för då kommer min pojkvän få reda på det! vad ska man göra har fullständig panik 😞 

  • Svar på tråden Vill göra abort
  • Anonymprivat

    Jag vet att han inte har rätt att se mina journaler men om jag gör abort och börjar blöda kommer han köra mig till akuten och jag tvekar på att personalen kommer ljuga och låtsas som att jag fått ett missfall 😞

  • Anonymprivat

    Det känns som att ingen är i samma situation som mig och det finns ingen att prata med om detta

  • Mortiscia80
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 16:43:30 följande:

    Jag vet att han inte har rätt att se mina journaler men om jag gör abort och börjar blöda kommer han köra mig till akuten och jag tvekar på att personalen kommer ljuga och låtsas som att jag fått ett missfall 😞


    Han behöver inte följa med in i rummet. Han har ingen rätt att veta vad som händer där.

    Gör abort och stanna hemma några dagar, säg att du blivit förkyld.
  • Knegaren78
    Du kan göra det på sjukhus utan att din pojkvän vet 



    så kör hårt och använda skydd nästa gång 😉
  • Anonymprivat
    Mortiscia80 skrev 2024-01-12 17:00:57 följande:
    Han behöver inte följa med in i rummet. Han har ingen rätt att veta vad som händer där.

    Gör abort och stanna hemma några dagar, säg att du blivit förkyld.
    Men han kommer ta mig till sjukhuset när han märker att jag blöder och kommer tycka det är komstigt att han ej får följa med när det gäller hans barn :(
  • Mortiscia80

    TS, tänk på detta: alternativet är att du är bunden vid denna idiot i ca 20 år framåt. Vill du verkligen det...? Ni verkar inte ha någon sund relation.

  • blomman 2

    Om du inte bor ihop med din kille och om du kommer från tex en annan kultur( eller han gör det)  där det ej är accepterat med abort så:

    1) att få en blödning kan ju bero på en rubbning i menscykeln ( kan han ju få tro🙄) 
    2) Vården har tystnadsplikt och din kille behöver inte få kännedom om aborten.
    3) en abort görs oftast snabbt och du kan komma hem samma dag.
    4) bor du hemma kan du säga att du är sjuk?

    Men tråkigt förstås att du inte kan berätta detta för din kille?får man fråga varför? 

Svar på tråden Vill göra abort