• svenorr

    Hur ska jag räkna

    Hej det är så här igår plussade jag och idag gjorde jag digital test som visar 2-3 

    Hur ska jag kunna räkna ut från jag blev gravid? 


    Jag lever med PCOS och inte haft mens på över 1 år så kan inte gå från min mens 

    Men 31/12-2023 hade jag flygningar som ägglossning men tyvärr var vi inte hemma och kunde inte ha det då så hade det veckan efter 

    Men vet ändå inte hur jag ska räkna för är nyfiken och barnmorskan jag pratade med idag som jag ska träffa nästa vecka ska skicka remiss för tidig ultraljud för att få reda på exakt 

    Men vill ändå veta på ett ungefär så länge hehe 

    Hoppas någon kan hj mig 

  • Svar på tråden Hur ska jag räkna
  • Cookee

    Clearblue digital slår över till 3+ i vecka 5+0 ca i normalfallet så tidigare än så är du ju då. Mellan 4+0 och 4+ 6 gissningsvis. 

  • Söndag

    Du borde ju ha gått 2-3 veckor sen befruktning vilket är vecka två så skulle tippa på vecka 5 typ 😁 

    hur som stort grattis!!! Så roligt! 

  • Alexa1986

    Dom testen visar ungefär när befruktningen skedde, så du blev befruktad för 2-3 veckor sen och är i graviditetsvecka 4-5 utifrån vad testet säger, sen vet jag inte hur exakta dom är. 

  • Jemp

    Håller med resten. Testet visar alltså från befruktning, inte på samma sätt som man räknar i övrigt (Dvs normalt sett sist mens i regelbunden cykel). 


    Det stämmer ju bra med ägglossning nyårsafton. Inte troligt att du blivit gravid en vecka senare dock, snarare att spermier är kvar från tidigare samlag Beroende på när. 

Svar på tråden Hur ska jag räkna