• Anonym (F)

    Ångest! Avslutat relation

    Så ni är egentligen inte kompatibla, särskilt inom viktiga områden. Rätt att göra slut kan jag bara säga istället för att slösa x antal år på att försöka tvinga fram något som inte funkar.

  • Anonym (F)

    Jag undrar mest varför du inte gjort slut tidigare, för det ska inte ta sju år att upptäcka dessa saker.

  • Anonym (F)
    Anonym (ledsen) skrev 2024-01-23 10:01:34 följande:

    Vi bodde ihop i flera år, men jag flyttade ut just pga det jag skrev innan. Olika värderingar i barnuppfostran och att jag vill ha något gemensamt och inte vill resa till hans destinationer alltid.

    Vi har provat särbolivet nu i några år och det fungerar bättre, men jag vill se en framtid, dela ekonomi och livet med den jag älskar. Han prioriterar att barnen ska känna sig hemma och välkomna i alla lägen och behöva känna att han alltid är rädd för att ett barn dyker upp eller hör av sig hela tiden. Jag vill att barnen som är vuxna ska respektera att vi behöver vår egentid, men det tycker inte han.

    Det är dessa saker som är så stora och återkommande som förstör vår relation. Jag känner inget VI, utan att det är han och hans barn mot mig. Och han känner detsamma, att det inte är VI (med barnen inkluderade), utan jag vill bara ha honom men helst inte hans barn. Jag vill helst att de aldrig kommer om jag får välja och jag skäms över det. Vet inte hur jag ska kunna lära mig att tänka annorlunda. Han säger att i tvåsamhet så måste man ta det negativa med det positiva för allt är inte positivt. Om han är lycklig när barnen är där även om de är vuxna, så borde även jag vara lycklig över att se honom lycklig, tycker han. Jag håller med, men har svårt för att ge det i verkliga livet. 

    Han är inte heller jätteglad när mitt barn kommer på besök ca4 ggr/år, utan vi båda fördrar ju våra egna. Därför blir jag ännu mer irriterad. Hans barn bor ju där halva tiden, så då anser jag att det är skillnad jämfört med mitt barn som kommer så sällan.


    Du gick in i en relation med en person som har barn men du verkar inte vilja att de ska vara en naturlig del av ert liv. Du verkar sakna förståelse för hur han ser på föräldrarollen och relationen med sina barn. Han å sin sida verkar inte tycka om ditt barn heller.

    Varför gjorde du inte slut när du flyttade ut? Du VET att ni inte är kompatibla, så hur kan du öht tro att de här sakerna magiskt ska förändras?
  • Anonym (F)
    Anonym (ledsen) skrev 2024-01-23 12:18:24 följande:
    Ja det är sant. Vi borde inte flytta ihop, förutom kanske till något gemensamt som han också vill och när 21 åringen flyttar ut. Det kan dock ta 1 år eller 3 år till. Ska man vänta så länge eller ge upp?
    Men ge upp. Det är inte bara barnen som är problemet här.
Svar på tråden Ångest! Avslutat relation