• AlbertSchweinstein

    Är feminismen den största manipulationen sedan andra världskriget?

    I andra världskriget manipulerades det tyska folket, via massiv propaganda via den nyutvecklade radion, att tro att judar var roten till alla problem.

    Så långt har inte feminismen gått med män.

    Men jag vill påstå att feminismen är den största manipulering sedan andra världskriget. Man har på ett oerhört skickligt sätt använt sig av grupptryck och skam för att skapa ett samhälle där ingen ska få ifrågasätta deras krav och ideal.

    Varför dör inte i närheten av lika många kvinnor som män i krig? Varför klagar kvinnor på hushållsarbete när de själva är de som vill få ett "trivsamt" hem? Varför pratas det uteslutande bara om jämställdhet när det passar kvinnor?

    Man har tagit avstamp i offerkoftan. Utan sympatier hade man nämligen inte fått någon makt. Man har yrat om att kön är en konstruktion därför att man vet att om man erkänner att kön är biologiskt, och att män och kvinnor är olika, så kommer man aldrig kunna uppnå ett samhälle där kvinnor och män ses som likvärdiga inom alla områden och nivåer i samhället.

    Som tur är ser jag en yngre generation som starkt börja ifrågasätta feminismen. Trender som "tradwife" sprids på sociala medier. Fristående poddar pratar om könsroller på ett sätt som vanlig media aldrig skulle våga (vilja?) göra. Det finns tydliga tecken på förändring hos de yngre.

    Men till de män som kallar sig feminister, och på allvar fortfarande ser kvinnor som offer: ni är så jävla blåsta och grundlurade så att det inte finns på kartan.

  • Svar på tråden Är feminismen den största manipulationen sedan andra världskriget?
  • Anonym (ABC)

    Håller med. Kommer aldrig att ta initiativ när det kommer till dejting. En rik man som har råd att försörja sin partner är viktigt. Ser ner på de ensamma, odugliga män som inte attraherar kvinnor. 

  • AlbertSchweinstein
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-01 15:06:17 följande:

    Håller med. Kommer aldrig att ta initiativ när det kommer till dejting. En rik man som har råd att försörja sin partner är viktigt. Ser ner på de ensamma, odugliga män som inte attraherar kvinnor. 


    Kvinnor vet dock att det inte spelar någon roll om en man här eller där behandlar henne könsneutralt. Det är först när det blir en rörelse som skillnad kommer märkas.
  • Tukt

    Ah,, du nöjde dig inte med postningen i en annan tråd, utan valde "klippa-klistra" in en ny.
    Du frågar varför det inte dör lika många kvinnor i krig? Ja delvis är det väl för att det traditionellt bestämts av män att man ska föra krig och att det är män som ska strida. Kvinnor har ju av tradition hindrats göra det.
    Det är väl det som kallas dubbelbestraffning då det gäller härskartekniker. 

  • enfunderandeman
    "Varför klagar kvinnor på hushållsarbete när de själva är de som vill få ett "trivsamt" hem? "

    Du menar att du vill leva i en svinstia själv? Ja, du vad säger man haha

    Om du är oförmögen själv att sköta hem och laga mat, som vuxen man. Borde du inte mer eller mindre bo på ett gruppboende då? Det är inte försvarsbart. Jag lagade eget, redan när jag var barn. Morsan jobbade sent. Utan det. Hade jag gått utan. Mansbebis fasoner. Hur gör du om det blir krig,nixh du är ute på fältet. Ber du polaren öppna konservburken åt dig?  

    Dessutom skulle jag knappast använda TikTok som säker källa. Skräp. Denna generation är förlorad oavsett.

    Du vill inte att kvinnor ska bli behandlade som människor med andra ord. Om du nu vet vad riktig feminism står för?
  • AlbertSchweinstein
    Tukt skrev 2024-02-01 15:15:03 följande:

    Ah,, du nöjde dig inte med postningen i en annan tråd, utan valde "klippa-klistra" in en ny.
    Du frågar varför det inte dör lika många kvinnor i krig? Ja delvis är det väl för att det traditionellt bestämts av män att man ska föra krig och att det är män som ska strida. Kvinnor har ju av tradition hindrats göra det.
    Det är väl det som kallas dubbelbestraffning då det gäller härskartekniker. 


    LOL, så kvinnor skulle inte ha något emot att gå med i militären och skickas ut i världen för att kriga och dö? Dagens svenska fruntimmer skulle bilda protestorganisationer och hänvisa till att barn måste ha kvar sina mammor om det skulle hända.

    Eftersom feminismen aldrig varit intresserad av jämställdhet, utan bara mer gratis makt baserat på sympatier. Även ditt inlägg är ett tydligt exempel på detta, hur kvinnor HELA TIDEN TILL VARJE PRIS försöker vända, vrida och slingra sig så att de i slutänden ska framstå som offet.
  • Anonym (Kan du förklara lite mer hur du vill ha det?)

    Vad är det du önskar?
    Att kvinnor ska vara hemmafruar och sköta hem och barn och att männen ska jobba och försörja dom?

    Men du tycker också att kvinnor ska strida på slagfälten precis som män?

    Kan du inte precisera hur du tänker att du vill ha det för jag uppfattar inte riktigt hur du vill att samhället ska vara.

    Önskar du att du vore gift med en hemmafru och du jobbade och försörjde familjen?
    Om du fick döttrar vad skulle du önska om deras framtid? vara hemma fruar?

    Kan du berätta mer om hur du tänker att män och kvinnor ska bete sig och vad man kan förvänta sig av kvinnor och män?

    Ibland verkar du tycka att kvinnor ska vara kvinnliga och män manliga men sen ibland säger du något annat som jag uppfattar det, men om du förklarar hur du tänker och önskar och vill ha det kanske man förstår bättre hur du menar.

  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Kan du förklara lite mer hur du vill ha det?) skrev 2024-02-01 15:33:40 följande:

    Vad är det du önskar?
    Att kvinnor ska vara hemmafruar och sköta hem och barn och att männen ska jobba och försörja dom?

    Men du tycker också att kvinnor ska strida på slagfälten precis som män?

    Kan du inte precisera hur du tänker att du vill ha det för jag uppfattar inte riktigt hur du vill att samhället ska vara.

    Önskar du att du vore gift med en hemmafru och du jobbade och försörjde familjen?
    Om du fick döttrar vad skulle du önska om deras framtid? vara hemma fruar?

    Kan du berätta mer om hur du tänker att män och kvinnor ska bete sig och vad man kan förvänta sig av kvinnor och män?

    Ibland verkar du tycka att kvinnor ska vara kvinnliga och män manliga men sen ibland säger du något annat som jag uppfattar det, men om du förklarar hur du tänker och önskar och vill ha det kanske man förstår bättre hur du menar.


    Jag önskar att män ser igenom feminismen för vad den verkligen är. Att "jämställdheten" bara appliceras då det passar kvinnorna, annars vill de inte veta av den.
  • Anonym (ABC)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-01 15:08:02 följande:
    Kvinnor vet dock att det inte spelar någon roll om en man här eller där behandlar henne könsneutralt. Det är först när det blir en rörelse som skillnad kommer märkas.
    Rörelse? Då får männen steppa upp och lämna datorn och drömmen om en AI-docka. Det händer inget om de bara gnäller på FL. 
  • Tukt
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-01 15:20:35 följande:
    LOL, så kvinnor skulle inte ha något emot att gå med i militären och skickas ut i världen för att kriga och dö? Dagens svenska fruntimmer skulle bilda protestorganisationer och hänvisa till att barn måste ha kvar sina mammor om det skulle hända.

    Eftersom feminismen aldrig varit intresserad av jämställdhet, utan bara mer gratis makt baserat på sympatier. Även ditt inlägg är ett tydligt exempel på detta, hur kvinnor HELA TIDEN TILL VARJE PRIS försöker vända, vrida och slingra sig så att de i slutänden ska framstå som offet.
    Vad är det du försöker säga? Att kvinnor visst haft ett val att gå ut i krig? Men valt bort det?
    Och vad säger, om kvinnor haft historiskt sätt mer att säga till om, att de ens hade gjort valet att kriga?
  • AlbertSchweinstein
    Tukt skrev 2024-02-01 15:40:45 följande:
    Vad är det du försöker säga? Att kvinnor visst haft ett val att gå ut i krig? Men valt bort det?
    Och vad säger, om kvinnor haft historiskt sätt mer att säga till om, att de ens hade gjort valet att kriga?
    Det är inte val att gå ut i krig, det är tvång. Om vi tar Ukraina som exempel tvingas alla män att stanna i landet, medan kvinnorna lämnat.

    OK, så du tror att krig bara sker pga val? Säg det till Putin.
Svar på tråden Är feminismen den största manipulationen sedan andra världskriget?