• erebecca

    Kände ej av någon ägglossning denna månad, symtom för graviditet?

    Hej!
    Jag har i över ett års tid haft min ägglossning samma tidpunkt och jag har alltid fått så de känns som en otroligt mensvärk men som bara håller i sig någon timma. Nu såg jag vad det var för datum och jag skulle haft ägglossning i förrgår men har inte känt nånting överhuvudtaget. Just nu känner jag en svag molande värk och ont i skallen men inte mer än så.. Jag och sambon myste dagen före jag skulle haft min ägglossning. Någon som varit med om att ägglossningen känts annorlunda samma månad som plusset kom? 

  • Svar på tråden Kände ej av någon ägglossning denna månad, symtom för graviditet?
  • Anonym (Lis)

    Kan ju ha varit utebliven Ägglossning i och med att du inte kände något.

  • Anonym (B)

    Känns mer troligt att du inte hade ägglossning när du trodde (inte haft än), att den uteblivit eller att du helt enkelt inte fick samma symtom denna gång. 

    För rent logiskt så borde du ju haft ägglossningssmärtor även om du blivit befruktad. Jag menar, ägglossning är det som behöver ske för att du ska bli gravid och ägglossningsmärtor kommer i samband med ägglossningen. 

Svar på tråden Kände ej av någon ägglossning denna månad, symtom för graviditet?