• xnfsm

    6 mån bebis - långa uppvak

    Hej,

    Min bebis 6 mån vaknar oftast inte många gånger per natt, kanske 1-2 gånger men uppvaken är långa, i värsta fall 2,5 timme! Någon som känner igen sig och har tips för att slippa detta? Jag ammar men sedan kan bebis vara pigg. Kan inte bara lägga ned hn för det skulle hn imte acceptera. Måste vagga i famnen eller rulla vagnen för att få bebis att somna om. 


    Tar gärna tips från personer som haft samma dilemma. Vill korta ned uppvaken.

    tips från andra undanbedes, tack. 

  • Svar på tråden 6 mån bebis - långa uppvak
  • Kvinna1989

    Har det varit såhär länge eller är det något nytt?
    Annars kan det ju vara en fas som går över. 

    Min första hade nån sån fas, varade kanske 2 veckor. Men tror det var runt 4 mån. Hon kunde vakna hur pigg som hellst mitt på natten. Vi provade alla trix som att viska, inte tända lampor, inte ta i famnen osv osv. Men hon var helt enkelt för pigg. Så enklast var bara att vi turades om att gå upp med henne hon låg i baby gymmet och vi såg på tv mitt på natten.

    Inget många rekommenderar men så slapp vi gråt och denna fas varade ca 2 veckor. Efter det började hon sova hela nätter på 12-14 timmar. 

    Testa dig fram och se vad som funkar för just er.

  • xnfsm

     Varit såhär sen bebis var 3 mån men även ibland redan innsn det. Ännu fler uppvak vid samsovning men brukar ändå bli en kombo där natten börjar utan mig men slutar med samsovning mot morgonkvisten 

Svar på tråden 6 mån bebis - långa uppvak